Audi 80 avant quattro vs A4 calipere bak, noen med erfaringer...?

Anbefalte innlegg

Så sitter håndbrekket fast på min 1993 2.3 80 avant quattro igjen, og denne gangen gidder jeg ikke tulle mer med overhaling etc.

Ser jo at mye av problemet når disse setter seg fast, er at gjennomføringene for håndbrekket ruster og går tungt, slik at returfjæra ikke klarer å trekke spindel tilbake, og dermed slippe av for trykket mot skivene.

Så slo det meg, kan caliper fra A4 passe bak på 80`en...? Pinneskruene sitter jo ganske likt, spørsmålet er vel mekanismen til håndbremswiren som kan være utfordrende, samt tilkopling for bremseslang.

Er det noen som har prøvd dette, eller vet om det kan funke...? Kjøper nye calipere, så er ikke så mye mulighet for å "prøve og feile" da jeg returnerer de igjen om de ikke passer...

Takker for alle gode svar og innspill! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

80'n får du vel calipre til på Biltema ganske rimelig også, de bør jo vare en 10-12 år uansett? Skal til med rep av de bak på cabben snart, men vurderer sterkt å droppe overhaling selv om jeg har repsett liggende.. :P

Tror nok brekkfunksjonen er det du sliter mest med, slanger og brakett blir det alltids en løsning på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, caliperer fra Biltema passer IKKE på quattro. :)

For det testa jeg igår, de har bora hull for slange på et annet sted, slik at slangen tar i drivknuta. (Slangetilkopling er rett mot senter av aksel, mens den orginale er ca 40-45gr nedover, da går slange klar. Men på cab/fwd funker de sikkert som snus! :)

Så jeg har sendt noen for å hente calipere til A4 gen1 fra Biltema idag, får måle og sjekke litt ikveld, om det kan las seg gjøre å smi de på. Håndbremsfunksjonen ser hvertfall mer holdbar ut på de til A¤, så er jo lov å håper. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oida! Ja, det var jo helt sant! Sorry! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.