HASTER! Håndbrekkwire-trøbbel på C4 - EU-kontroll i morra

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en utfordring: Jeg har overhalt alt av bremser på A6en min i dag, og tenkte jeg skulle bytte begge håndbrekkwirene med det samme.

Den ene visste jeg var dårlig, så den hadde jeg bestilt på forhånd, mens den andre ble kjøpt lokalt.

Å montere den på venstre side som kom fra Bildeler.no var ingen problemer, den ser helt "normal ut", men den andre (som også tilsynelatende er helt lik den jeg tok av) er umulig å få på. Det virker som om wiren er for kort rett og slett, men slangen utenpå passer perfekt i forhold til den gamle. Jeg har huke det på over mellomakslingen, men får den ikke på bak på kalipperen.

Jeg vurderte om jeg skulle slakke ut stramminga under håndbrekket for å få nok wire til å huke den på arma på kalipperen, men gjør jeg det så mistenker jeg at jeg får problemer med håndbrekket på motsatt side..

Da vil brekket ta med en gang på høyre side, og trolig ikke like mye på venstre side..

WHAT TO DO...???

Er det mulig at wiren jeg har fått er for kort..? Jeg har ikke nevnt at bilen er en amerikansk modell, men jeg kan ikke se for meg at det skulle ha noe å si.. Brekket er vel likt uansett..?

:bh:: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ganske normalt å måtte slakke mekanismen både for å lette montering og fordi vaierne sikker har strukket seg litt med årene.

Den "kroken" som han henger de to vaierene i ved brekket, er det viktig at du ikke snur rundt da de to krokene ikke er rett ovenfor hverandre. Gjør du det vil den ene bli alt for slakk mens den andre alt for stram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake å skru igjen i morra da.. Kan fort være den har fått en snurr... Takk for tipset - det sjekkes i morra!

Løsnet mellomakslingen før jeg tok kveld nå, for å klare å komme til i morra... genialt design :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja passe trangt dette! Ja løsne mellomaksel fra diff så får man noen verdifulle cm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det håper jeg virkelig.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klok av skade legger jeg alltid den gamle sammen med den nye, har ennå ikke sett mer enn 3mm forskjell (=strekk) og har da ikke behøvd å justere. Har byttet 3 ganger nå.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.