Spytter olje, stort oljeforbruk Audi A6 2,7BTQ

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2000.modell Audi A6 2,7 BTQ som plutselig har fått ett høyt oljeforbruk. Etter en liten sjekk på motor så var det en del olje fra lmm og videre inn i luftslangene til turbo. Tok av røret fra ventilhusventilasjon som sitter inn på luftrøret,og satt røret i ei tomflaske,kjørte så ei stripa for å teste litt. Da jeg åpnet panseret hadde det tydelivis sprutet olje i flasken, ikke mye olje av den korte turen, men flaska var så å si våt overalt innvendig.

Noen som har vært borti dette tidligere og eller har erfaring med dette? Jeg tror det er veivhusventilasjons-ventil som har takket for seg, hva mener dere??

Håper på svar eller løsninger på dette, for blir dyrt å fylle hver andre uke!: bh ::confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det er utallige muligheter, Er det forskjell på fargen på eksosen fra den ene til den andre siden?

isåfall ville jeg tenkt turboen som en mulighet.

Deretter så kan du ta en kompresjons test, om topp eller stempel på en sylinder er gått. Se på Youtube for fremgangsmåten, kjøp måler på biltema (179kr)

Ikke heng deg så mye opp i hvor stor kompresjon, se på om de er like. Er en betydelig lavere så har du en mulig årsak.

Om motoren er sliten se på motor fra hogger fremfor å overhale, alt for dyrt. Har selv kjøpt en 2,8 motor kjøpt på ebay fra England for 5000 kr, har gått 106000 km. Planlegge å sette inn denne når den andre takker for seg.

Lykke til

Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.