Speedometer problem, hopper opp og ned

Anbefalte innlegg

Speedometeret har begynt å oppføre seg rart på min Seat Leon 2001. Nålen går opp og ned selv om jeg holder jevn fart.

Jeg tenker speed sensoren, 191919149e

Bilen har vært uten strøm en stund grunnet gåen dynamo, men det burde vel ikke ha noe å si på ein slik sensor?

Skal sjekke kontakten og ledningene. Evt ta ut sensoren og spinne den med en drill og se hvordan speedometeret reagerer.

Noen som har vært borti noe lignende? Hva bør jeg sjekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkuratt det samme på RS4'en, og 2001, så etterhvert la nålen seg død nede. var sensoren på girkassa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som om at sensoren fungerer allikevel. Var litt irr i kontakten, så den fikk seg en dysj med WD40. Etter det har den fungert som et skudd.

Jeg bestillte jo ny sensor, men det var feil type. Etter jeg fant ut det kjøpte jeg en brukt en. Nå har jeg en ny sensor og en brukt sensor som bare ligger der. Kommer nok til salgs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.