#1 Skrevet Juni 7, 2005 Lurte på om ytterringene på skrudde felger kan brukes om hverandre? fra forskjellige felgmerker osv.. Kjøpte et sett med RH cup i dag som jeg tror ytterringen er slipt ned og lakkert... Kan se for meg litt jobb og få det bra igjen.... Har sett det har hengt noen sånne ringer hos sharif... Det er til 8*17... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2005 Tror ikke ringene kan brukes om hverandre. Mulig noen fabrikanter har samme men tør ikke si om RH går om hverandre med noen andre merker. Slike ringer ligger det flusst av på Ebay i Tyskland av. Rustfrie polerte,polerte alu osv osv osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2005 Et kjapt søk ga meg en kar som har spesialisert seg på delte felger. Har MASSEVIS av deler og tilbehør til skrudde felger. ICLAIR FELGENSHOP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2005 Tror ikke ringene kan brukes om hverandre. Mulig noen fabrikanter har samme men tør ikke si om RH går om hverandre med noen andre merker. Slike ringer ligger det flusst av på Ebay i Tyskland av. Rustfrie polerte,polerte alu osv osv osv. Hmmm.. oki... Hvor på e-bay selger de utterringer?? Har du en link til siden? Er ikke god i tysk så fant ikke noe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2005 Hmmm.. oki... Hvor på e-bay selger de utterringer?? Har du en link til siden? Er ikke god i tysk så fant ikke noe.... Hehe tror vi postet om hverandre her. Søk etter "felgenbett" så finner du det du søker etter. Får massevis av dill og dall til skrudde felger. Gullforgylte skruer,kromma skruer,rustfrie polerte ytter-ringer,spesielle navdeksler osv osv osv. Folk som faktisk lever av å kun selge ting til slike felger. Er jo en i lokal-laget her i Ålesund som har to sett med OZ felger som han skal skifte ringer på og sette på gullforgylte skruer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2005 RH og Artec går omhverandre, ellers tror jeg ikke det er så mye som passer på RH. Sliter med det samme til OZene mine, sålangt har jeg ihvertfall ikke funnet noen andre som er "kompatible" med OZ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 7, 2005 Hmm, kanskje jeg skulle kjøpt noen breiere ringer bak til mine Lemans. Var jo noen som klagde over at det var for liten kant. Dessuten så synes jeg ikke kanten er blank nok, virker som om den er lakkert... Noen som vet noe om Lemans felgene? 2 delte eller 3 delte? Senter, ytterring og felgbane, eller bare senter og felgbane? Hadde vært tøft med 1.5cm breiere kant bak samt gullskruer:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2005 RH og Artec går omhverandre, ellers tror jeg ikke det er så mye som passer på RH. Sliter med det samme til OZene mine, sålangt har jeg ihvertfall ikke funnet noen andre som er "kompatible" med OZ. Oki.. Da vet jeg jo det... Men du som er litt inn i "felgbransjen" vet kanskje om det er håp for de som sitter på mine nå?? TROR de er pussa ned og lakkert (hvis ikke denne type felgen kom i 2 varianter da?? En kromring og en lakkert sølv ring) så om jeg fjerner lakken, pusser og poelrer med høyglanspolering????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2005 BBS LeMans er 2 delt, men felgen er vell såvidt jeg vet laget av magnesium så dersom du skal ha ekte BBS ytterkant koster det nok litt peng og er sikkert litt vanskelig å få tak i. Itillegg kommer diskusjonen rundt kvaliteten på det å demontere/montere felger på egenhånd.... jeg hadde ihvertfall ALDRI gjort det med så verdifulle felger som du har. Da hadde jeg mye heller solgt de og kjøpt nye i annen dim. For klart... ingen tvil om at A6en hadde blitt enda ett par hakk råere med "Runar dim" både på felgene og dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2005 Oki.. Da vet jeg jo det... Men du som er litt inn i "felgbransjen" vet kanskje om det er håp for de som sitter på mine nå?? TROR de er pussa ned og lakkert (hvis ikke denne type felgen kom i 2 varianter da?? En kromring og en lakkert sølv ring) så om jeg fjerner lakken, pusser og poelrer med høyglanspolering????? Det skal jo forsåvidt ikke være noe problem det, bør være identisk fremgangsmåte som du vell har gjort på dine tidligere felger. Eneste unntak er skruene som du nok må demontere for å få bra resultat, og da må du nok også belage deg på å kjøpe nye skruer da de ofte er eiret og ikke minst ofte blir stygge ved demontering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2005 Det skal jo forsåvidt ikke være noe problem det, bør være identisk fremgangsmåte som du vell har gjort på dine tidligere felger. Eneste unntak er skruene som du nok må demontere for å få bra resultat, og da må du nok også belage deg på å kjøpe nye skruer da de ofte er eiret og ikke minst ofte blir stygge ved demontering. Oki.. Skal brukes som vinterfelger, så akkurat skruene er ikke det største problemet i første omgang... Er det aluminium eller? Tar nok å demonterer alle 4 ytterringene og renser av lakken med malingsfjerner, vannsliper og polerer om det lar seg gjøre... Så får jeg se resultatet etter det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 7, 2005 Oki.. Da vet jeg jo det... Men du som er litt inn i "felgbransjen" vet kanskje om det er håp for de som sitter på mine nå?? TROR de er pussa ned og lakkert (hvis ikke denne type felgen kom i 2 varianter da?? En kromring og en lakkert sølv ring) så om jeg fjerner lakken, pusser og poelrer med høyglanspolering????? Det som er litt artig med delte felger er at du kan "bygge" din egen felg i den bredden du måtte ønske deg (innen visse grenser såklart) En ytter-ring koster cirka 100 euro omtrent uansett størrelse og bredde. Skiller som oftest 20-30 euro fra billigste til dyreste. F. eks ingen problem å "bygge" om til 8,5 toms bredde eller 9 toms hvis det skulle falle bedre i smak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 7, 2005 Det som er litt artig med delte felger er at du kan "bygge" din egen felg i den bredden du måtte ønske deg (innen visse grenser såklart) En ytter-ring koster cirka 100 euro omtrent uansett størrelse og bredde. Skiller som oftest 20-30 euro fra billigste til dyreste. F. eks ingen problem å "bygge" om til 8,5 toms bredde eller 9 toms hvis det skulle falle bedre i smak AKKURAT!!! Blir vel litt drøye disse eller?? hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 7, 2005 Ytterring på ett sett med OZ Futura jeg hadde tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 7, 2005 Ytterring på ett sett med OZ Futura jeg hadde tidligere Tøffe! Men blir vel litt i bredeste laget tror jeg.... Hvor får jeg kjøpt duxola malingsfjerner forresten?? Må vel se litt på detta i morra.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 7, 2005 Fant forøvrig denne til BBS felger... http://www.bbs-motorsportraeder.de/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 8, 2005 DA har jeg sett litt på felga... Fått skrudd av ringen (puh) og hatt på vidundermiddelet duxola malingsfjerner.. En ting å si om duxola: Gleden ble STOR da jeg fana ut at de hadde lagt grunninga til lakken rett utpå krom'en.. Det var hel og fin krom under lakken med andre ord.. Var noen steder de hadde slipt ned på aluminiumen pga noe skade på kanten eller noe sånt, men det fiksa jeg bra med høyglanspolering... Noen bilder hører vel med til en stor dag som denne... Litt før og etterbilder.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 8, 2005 Med litt duxola løste lakken seg opp helt av seg selv... Høytrykkspyler gjorde resten av jobben... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 8, 2005 Og prøvemontert på felgen.. Gleder meg nesten allerede til vinter..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 8, 2005 utrolig pene de ble Håkon! angrer nesten på salget;) men de passa jo ikke over bremsa.. men stå på! blir spennende å se de på bilen forresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 8, 2005 utrolig pene de ble Håkon! angrer nesten på salget;) men de passa jo ikke over bremsa.. men stå på! blir spennende å se de på bilen forresten! Ja de ble overaskende pene... Vurderte litt i går å handle nye ytterringer, men det trengs ikke nå iallefall.. Om jeg ikke vil ha felgene en tomme breiere da... Men får nok holde enn så lenge.. Har igjen mye jobb enda.. Er nesten 40 skruer på hver felg som lakken skal av på... Blir litt pirkejobb, men resultatet blir nok bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 8, 2005 Kanon bra det Hva "verktøy" brukte du for å polere opp kantene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 8, 2005 Da lærte jeg noe nytt om Lemans i dag... Fikk denne fra tyskland: "Hello Petter Jacobsen, thank you for your mail. Sorry, we can not help you. Street legal BBS road wheels like the LeMans may not be taken apart, as they would loose their registration. Therefore BBS doesn't sell parts for road wheels. Parts of the BBS race wheels have other dimensions, so they can not be used on a LeMans. either. " Hmm, kjipern... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 8, 2005 Lurte på om ytterringene på skrudde felger kan brukes om hverandre? fra forskjellige felgmerker osv.. Kjøpte et sett med RH cup i dag som jeg tror ytterringen er slipt ned og lakkert... Kan se for meg litt jobb og få det bra igjen.... Har sett det har hengt noen sånne ringer hos sharif... Det er til 8*17... En kamerat av meg prøvde å få tak i nye ytterringer til sine RH felger og han fikk beskjed om at de hadde gått ut av produksjon så da kunne det ikke skaffes deler til de. Så det er tydelig at ikke engang ringene går om hverandre på RH felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 8, 2005 De skriver helt sikkert det samme hvis du sender mail til OZ og spør om det samme. Det kan visstnok kanskje muligens la seg gjøre men da må felgene sendes til Tyskland å spennes opp i en spesiell maskin som skrur opp alle skruene på en gang (Ref. Kjetil Ose) Men det koster visst skjorta. Eller,så kan man gjøre som Kjetil Ose har gjort. Kjøpt den ultraspesielle tikant-pipen som OZ felger har på sine skruer. 10 kant er jo så spesiellt at kun svært få selger slikt verktøy. Det som er viktig er momentet på skruene på ringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...