#26 Skrevet Juni 8, 2005 En kamerat av meg prøvde å få tak i nye ytterringer til sine RH felger og han fikk beskjed om at de hadde gått ut av produksjon så da kunne det ikke skaffes deler til de. Så det er tydelig at ikke engang ringene går om hverandre på RH felgene. Vet ikke helt om det stemmer da. Virker som om alle ytter-ringer på RH er like da.Iallfall på de som er tredelt,todelte skal ikke jeg si noe om......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 8, 2005 En kamerat av meg prøvde å få tak i nye ytterringer til sine RH felger og han fikk beskjed om at de hadde gått ut av produksjon så da kunne det ikke skaffes deler til de. Så det er tydelig at ikke engang ringene går om hverandre på RH felgene. Det har nok ikke med det å gjør, men pga kostnadene så har såvidt jeg vet aldri felgprodusenter solgt hverken deler eller tilbydt oppfiksing. Mange som deler/monterer felgene selv men 100% som nytt blir det nok aldri... selv om det utseendemessig kan bli 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 8, 2005 Jeg håper du har tenkt å få de ringene lakkert med klarlakk igjen, spesielt hvis du skal bruke de på vinteren. Det tar ikke mange timene/dagene før aluminiumen blir stygg pga korrosjon. Veisalt er FY FY på ren aluminium. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 8, 2005 Jeg håper du har tenkt å få de ringene lakkert med klarlakk igjen, spesielt hvis du skal bruke de på vinteren. Det tar ikke mange timene/dagene før aluminiumen blir stygg pga korrosjon. Veisalt er FY FY på ren aluminium. Finnes ikke en klarlakk i verden som sitter skikkelig på polert alu desverre............dvs det finnes men de får et fælt gulaktig skjær. Like greit å ha en svamp med Autosol for hånden å gnikke ringene,eller kjøpe noen andre vinterfelger rett og slett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 8, 2005 Hvis du mener det Pål, så er det bare å begynne å gnikke. Jeg ser hvor lett mine RS felger blir matte og stygge bare av å stå i tørr varm garasje. Alle splitt felgene er pulverlakkert med klarlakk orginalt så det burde ikke være noe problem å gjøre tilsvarende i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 8, 2005 Kanon bra det Hva "verktøy" brukte du for å polere opp kantene? Det ble ikke så verst nei.. Brukte et sett fra http://www.gasolin.no + en drill som går fort... Var ikke mange stedene de hadde slipt gjennom krommingen og ned til aluminiumen, så er ikke mye jeg har polert med det settet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 8, 2005 Jeg håper du har tenkt å få de ringene lakkert med klarlakk igjen, spesielt hvis du skal bruke de på vinteren. Det tar ikke mange timene/dagene før aluminiumen blir stygg pga korrosjon. Veisalt er FY FY på ren aluminium. Det er jo ikke polert alu men kromma da.. Krom holder seg vel bedre enn polert alu? er et par flekker som jeg har polert alu pga at det var slipt gjennom kromminga en gang i tia..... Men autosol'en er aldri langt unna da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 8, 2005 Hmm, blei jo knallbra jo Petter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 8, 2005 Hmm, blei jo knallbra jo Petter Hehe.. du å denna "petter smart".... Du får bare komma å skru fra hverandre de tre andre her om du har lyst... Bare 115 skruer eller noe igjen...... + å få de sammen igjen da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 8, 2005 Hehe.. du å denna "petter smart".... Du får bare komma å skru fra hverandre de tre andre her om du har lyst... Bare 115 skruer eller noe igjen...... + å få de sammen igjen da..... Du får bare ringe om du trenger hjelp da vettu. Nada problemos det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 8, 2005 Du får bare ringe om du trenger hjelp da vettu. Nada problemos det Hehe.. hadde med brodern ut i dag.. Han holdt igjen skruer mens jeg løsna.. Men han gikk lei og gikk inn.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 8, 2005 Denne må vel være fin til å ha beskyttelse om vinteren?? Om den ikke blir matt og gul da.... http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=241&osCsid=d56946629350d387ac738fffb5408d5b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 27, 2005 Tar opp igjen en gammel tråd her jeg.. Har ikke heeelt gitt opp det med ytteringer på RH-felga.. Tenker nå på og kjøpe breie ringer og pusse opp felga og bruke dem til sommeren (om jeg ikke selger bilen før det da)... Felgene er nå 8*17 ET 35 og har målt at det er god plass til en tomme breiere kant, dvs 9*17.. Men finner ikke det på e-bay.. Kun 8,5 som blir alt for smalt og 9,5 som blir akkurat litt i det breieste laget.. Har Brock B1 felga som er 8,5*17 men impress på hele 13.. Det gjør at felga står langt ut, men disse går helt fint med 205-dekk på.. Er det noen som finner noe ringer som bygger RH-felga til 9"?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Oktober 27, 2005 Denne må vel være fin til å ha beskyttelse om vinteren?? Om den ikke blir matt og gul da.... http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=241&osCsid=d56946629350d387ac738fffb5408d5b Linken vil ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Oktober 27, 2005 Linken vil ikke. Den er nok ikke akkurat ny den linken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Oktober 27, 2005 Og prøvemontert på felgen.. Gleder meg nesten allerede til vinter..... Ble rått! DE felge SKAL du selge til meg hvis du skal selge bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Oktober 27, 2005 Ble rått! DE felge SKAL du selge til meg hvis du skal selge bilen! Ytterringene ser nok ikke like freshe ut etter vinteren tenker jeg.. Mye salt å dritt som ødelegger finishen.. Derfor jeg går å lurer litt på breiere kant på dem og heller selge Brock-felga og kjøpe meg noen andre vinterhjul.. Men dette er jo laaangt ute i planene da.. Tror nok ikke fruen blir glad om jeg invisterer i noe dyrt nå.. Er visst hus som er neste pri nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Oktober 27, 2005 Ytterringene ser nok ikke like freshe ut etter vinteren tenker jeg.. Mye salt å dritt som ødelegger finishen.. Derfor jeg går å lurer litt på breiere kant på dem og heller selge Brock-felga og kjøpe meg noen andre vinterhjul.. Men dette er jo laaangt ute i planene da.. Tror nok ikke fruen blir glad om jeg invisterer i noe dyrt nå.. Er visst hus som er neste pri nå.. Hehe,hva er det med kjerringer og hus/unger? Jo da,hus er ikke en dum proritering det da. Jeg synes faktisk RH hjula er litt råere enn Brock felge,fått nye ringer på RH felga så de bygger 9" så... Åssen dim er Brock hjula? 8X17" Kunne vært perfekte vinterhjul for meg til vintern igjen de da,orker ikke org 15" en vinter til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 27, 2005 Hehe,hva er det med kjerringer og hus/unger? Jo da,hus er ikke en dum proritering det da. Jeg synes faktisk RH hjula er litt råere enn Brock felge,fått nye ringer på RH felga så de bygger 9" så... Åssen dim er Brock hjula? 8X17" Kunne vært perfekte vinterhjul for meg til vintern igjen de da,orker ikke org 15" en vinter til! Blir nok bare hus i første omgang.. RH-felga er råe de, men synes de er litt i smaleste laget.. 9" hadde gjort seg bra tror jeg.. Dimmensjonen på Brock-felga er 8,5*17, men tviler de passer så bra til vinterfelger.. De stikker så langt ut at man er nesten nødt til å ha en del strekk på dekka om man skal senke mye.. Har tenkt tanken, men tror det blir dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 27, 2005 Blir nok bare hus i første omgang.. RH-felga er råe de, men synes de er litt i smaleste laget.. 9" hadde gjort seg bra tror jeg.. Dimmensjonen på Brock-felga er 8,5*17, men tviler de passer så bra til vinterfelger.. De stikker så langt ut at man er nesten nødt til å ha en del strekk på dekka om man skal senke mye.. Har tenkt tanken, men tror det blir dårlig.. Du har kanskje rett gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Oktober 27, 2005 Håkon: http://www.felgen-man.de Har en del andre adresser til butikker som selger ringer og forskjellig til skrudde felger. Skal se hva jeg finner i morra.. Forresten, passer de 8x17" ringene dine på BBS RS ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Oktober 28, 2005 Jeg er ikke så utrolig stø i tysk jeg heller, men skulle hatt meg 3 nye ringer på mine Rial daytona race 19". 10" er for bredt og 8,5 er passelig. pluss jeg kunne godt tenke meg å få lik rulle omkrets foran og bak......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 9, 2006 opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 30, 2006 Tar opp igjen en gammel tråd her jeg.. Har ikke heeelt gitt opp det med ytteringer på RH-felga.. Tenker nå på og kjøpe breie ringer og pusse opp felga og bruke dem til sommeren (om jeg ikke selger bilen før det da)... Felgene er nå 8*17 ET 35 og har målt at det er god plass til en tomme breiere kant, dvs 9*17.. Men finner ikke det på e-bay.. Kun 8,5 som blir alt for smalt og 9,5 som blir akkurat litt i det breieste laget.. Har Brock B1 felga som er 8,5*17 men impress på hele 13.. Det gjør at felga står langt ut, men disse går helt fint med 205-dekk på.. Er det noen som finner noe ringer som bygger RH-felga til 9"?? Bumper meg selv her.. Har enda ikke heeeelt sluppet taket på nye breie ringer på felga... Men er litt lommeboka som styrer kan man si... Noen som finner ringer til 9"? Hvor breie ringer har jeg nå når jeg har 8" brei felg? Det her er drømmen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juni 7, 2006 Jeg har disse felgene som du avbilder i 9x17 (4x100). Jeg kan jo måle hvor breie ytteringene er på de!? Kunne godt tenkt meg nye ringer selv da mine er litt kantkjørte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...