#1 Skrevet Mars 10, 2015 Hei! Jeg har en aldri så liten case med Passelaten min.. Forhåpentligvis er det bare tankmåleren min som må byttes.. Sjekk denne linken for eksempel; http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/vw-passat-wagon-review.htm ALT jeg finner sier at tanken 70 liter! Allikevel har jeg aldri fylt mer enn 40/50 liter.. Sist gang bestemte jeg meg for å være modig, og kjøre til jeg hadde "0km range" igjen i MFDen.. Da kunne jeg fylle omtrent 50 liter. Har jeg da liggende 20 liter å surkle i bunnen av tanken, eller har jeg bare 50 liters tank...? I det tilfellet hvor jeg har en "reservetank" på 20 liter, må jeg rekalibrere sensoren, eller må den byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2015 Jeg har en 1.9 tdi Passat 3bg sedan, og det meste jeg har fyllt er ca 55 liter tror jeg, og da hadde tanklampa lyst en liten stund.... Men måleren viste fortsatt såvidt over bunnpunktet (husker ikke hva range-måleren viste). Hvis jeg fyller tanken når det gjenstår ca halv tank, så fyller jeg ca 30-35 liter. Stemmer nok at tanken er på ca +/- 65 liter. Sikkert omtrent likt på 3C, mulig det er forskjell på om det er sedan eller stasjonsvogn, eller så er det kanskje forskjell på hvilke motor man har..... Tror ikke det er noe galt med måleren din, men kan jo hende at de blir mer "unøyaktige" med årene?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2015 Veldig sikker jeg fylte 58-60L da jeg fylte stefar sin 3C 1.9tdi par uker siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2015 Tipper 70 liter kan stemme bra på min vertfall. Jeg har flere ganger fylt for over 900kr, opptil 1000kr med en bensinpris på rundt 14.50kr/l. Så på min har jeg nok vertfall rundt 70L tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2015 Det står vel hvor stor tank det er i instruksjonsboken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2015 Vel, jeg fyller 98 oktan som aldri ligger under 15,5 kroner, og jeg har aldri fylt for over 800 spenn.. Selv når jeg hadde 0km range igjen Jeg kan jo sjekke instruksjonsboka.. Jeg er så uvant med å ha et slikt oppslagsverk i hanskerommet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2015 Jeg tror min har 65-70L tank. Har hvertfall fyllt 60L ett par ganger, men da nærma det seg tomt også ta med deg ei 5L bensinkanne og kjør bilen tom, så finner du jo ut av hvor mye det går på tanken når du fyller igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2015 96-modell: 70 99-modell: 62 (Syncro/4Motion) 07-modell: 70 (Webasto) 15-modell: 66 (Webasto) På 2015-modell varierer tankstørrelse mellom 59 og 66L avhengig av motorstørrelse og hvorvidt du har Webasto. På 99-modell var tankstørrelse på aktuell bil litt mindre p.g.a 4Motion-system. På min tidligere 07 var iallefall tankvolum 70. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...