#1 Skrevet Mars 11, 2015 Hei Jeg har en 1.9TDI PD med nedslitt kamaksel. Det smeller i innsuget som konsekvens og dårlig trekkraft. Her er det naturligvis kommet metall-partikler i oljen. Jeg ser at de fleste skifter kamaksel med tilbehør også er alt ok etterpå. Noen med erfaring? Skifte hele motoren eller kamaksel med tilbehør? Tenkte på dette med tanke på lager i bunndelen. Noen som har erfart dette selv/tidligere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2015 Begynner å bli veldig mange av disse Pleier bare å skifte kamaksel med lager og løftere så funker det fjell igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2015 Kansje OT , men er det noen spesiell årsmodell som slites? Hvilke modeller har vært mest utsatt? Årsak: Longlife oljeservice?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2015 alle PD som det ikke brukes 504/507.000 olje eller tilsvarende er utsatt pluss med lange intervaller over 15- 20.000km, samt har den gått 300.000km eller mer så skjer det kanskje uansett en eller annen gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2015 Det var det jeg trodde. Fint å få det verifisert av en som ennå jobber på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2015 alle PD som det ikke brukes 504/507.000 olje eller tilsvarende er utsatt pluss med lange intervaller over 15- 20.000km, samt har den gått 300.000km eller mer så skjer det kanskje uansett en eller annen gang. PD med 2 kammer sliter ikke killer er dårlig olje og dårlig oljetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2015 Gjorde sikkert noe feil jeg da , da jeg fylte Castrol 5w40 505.00 på min gamle PD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2015 PD med 2 kammer sliter ikke killer er dårlig olje og dårlig oljetrykk Finnes det også?[emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2015 Som Jan Aimar sier så skjer dette oftere og oftere med 1.9 PD, men ikke skjedd med dem med 2 kammer, altså 2.0 PD 16v 140 og 170hk. (2 kammer) Folk bare kjører og kjører og skifter ikke olje ofte nok, dette MÅ man være nøye på når man har PD, hatt mange biler med PD og aldri kjørt over 10 000 på oljen. Det har jeg nok fått igjen for - aldri hatt motorslitasje som urunde kammer. Nye løftere og kam - good to go husk rett moment ! ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2015 Hvor kjøper man dette? Har funnet på møller og meca. Andre steder? Pris? Helst komplett sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2015 Motor-teknikk, econor, darkside http://www.darksidedevelopments.co.uk/heads-camshafts-and-parts/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2015 Hvor kjøper man dette? Har funnet på møller og meca. Andre steder? Pris? Helst komplett sett Veldig bra erfaring med service og pris hos Anders på Ecconor. Send han mail og si at du er medlem av klubben Kjøpte der til T5n min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 12, 2015 Noen som har spesialverktøyet for å ta av på kamdrev til salgs/leie/lån i Telemark/vestfold helst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 12, 2015 Trenger ikke spesial verktøy til det, mens kammen sitter montert, løsne bolten og bruk mothold på drevet ! Så skrur du ut skruen et par runder, finner et passelig dór og kakker på det fra baksiden. Et hardt slag og det pleier og løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...