S2 ABY , Coilrekke problemer.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en ABY som tydeligvis synes det er gøy å gå på 4syl.

 

-Ny montert Coilrekke , tilsynelatende bra coiler med strøkne ledninger montert.

-Jordningsledning i bra stand.

 

Men på første prøvetur kvelda det en Coil på syl2.

Vel , bytta denne...og tok en ny prøvetur :)

Men etter 5mil Ca takket nr5 for selskapet den også :confused:

 

Er ikke bare at de kutter ut , men de utvider seg og sprekker/eksploderer... Og det kom røyk og svart guffe ut av coilen.

 

Den første.

10428544_10203937342774716_8779921427741369734_n.jpg

 

Den andre.

11061334_10203937347214827_8036285291844324680_n.jpg

 

Noen som har vært borti slikt? Ren tilfeldighet med dårlige coiler , eller noe mer alvorlig?

 

-Bilen funket fint med gammel coilrekke , men kunne fjuske litt under pådrag.

 

Mvh Bård

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et skudd i blinde: kan det ha noe med de boltene du har festet coilen til toppdekselet med og overledning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen fra orginalt , er at orginalt er de festet med Umbraco skruer :) Så jeg TROR ikke det skal ha noe å si?

 

Ser nå også at Coil 4 , er på tur til å dra , hadde sprekk dannelser denne også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

Det der skjedde på ene coilen den gangen jeg hadde aan selv.

Bytta coilene og skjedde ikke igjen! Rart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan de være lagret på ugunstig måte i fuktige omgivelser? Alle vært utsatt for det samme og er tilbøyelige til å ha de samme indre kortslutningene?

Tipper det er coilene i seg selv og ikke bilen.

 

Legg gjerne inn erfaringer når du får på andre coiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne coilrekka har ligget på garasjeloftet i ett par år , tørt og mørkt :)

 

Hivde på noen TFSI coiler nå som en "nødløsning" , og har ikke merka noe der....enda :)

Men har ett par tre gode coilrekker til , men nøler med å montere da jeg ikke ønsker å grille flere orginal coiler : eek :

 

Og bytta ECU for sikkerhetsskyld.

 

Noen som har hatt problemer med å ha POS hengende løse? mtp varmgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Noen som har hatt problemer med å ha POS hengende løse? mtp varmgang

 

POS'ene har vel varmepasta bak for å lede varme mest mulig effektivt over på metallplata den er montert på.

Har selv kjørt et års tid med en POS som kun var stripset fast etter kablene, uten kontakt mot metallet.

Men kan ikke huske om jeg kjørte så mye på de varmeste sommerdagene det året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja , kjørte med EN løs POS , da jeg drev med litt feilsøking ang fjusk.

Jeg tenkte først det var en POS som hadde tatt kveld , så jeg prøvde ett par ekstra.

Men da dette ikke hjalp , fant jeg den første Coilen. Coil2

 

Så lurte på om den løse POSen kunne ha noe med saken å gjøre.

Den løse dreiv coil 4 og 5 , men det forklarer ikke havari av Coil 2 uansett :)

 

Skal sitte fast til metalplata med noe pasta bak som jeg forsto det av verkstedmanual :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.