Anbefalte innlegg

Noen ganger når bilen min er kald (TT 225),knurrer den litt mellom første og andre gir.

Vil det hjelpe å skifte girolje eller giroverføringer?

I såfall hvilken olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det kanskje eit tilsetningsstoff som hjelper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redline Shockproof Heavy funker i alle fall på 01e.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å bytte olje, det er sikkert ikke gjort siden bilen var ny.

Jeg bruker Castrol sin som oppfyller kravene. Kjøper på Mekonomen med klubb rabatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker,da blir det oljeskift på girkassa.

Mulig eg prøver Redline Shockproof Heavy i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For tjukk olje blir ikke bra i det kalde klimaet vårt. Helsynth 75w-90 er oem oljen til en 02M kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det enkelt å bytte olje på girkassen?

Mye demontering for å komme til på ein TT quattro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er enkelt å bytte girkasse olje.

Det er kun to plugger du må åpne, en for å tappe av og en for å fylle på. Disse kommer du til under bilen uten demontering. (kun evt bunnbrett)

Husk å sjekk at du får åpnet den du fyller på i først, slik at du ikke risikerer å stå tom for olje å oppdage at den e runda e.l.

Er det quattro?

Vil anbefale deg å bytte olja på differensialen bak også samtidig, (den foran sitter i kassen og går i samme olje som giroljen)

Og haldex olja/filteret samtidig.

Guider:

http://public.fotki.com/mcphill/audi_stuff/maintenance_items/transmission_oil/

http://public.fotki.com/mcphill/audi_stuff/maintenance_items/differential-oil-re/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for god informasjon Finn Kristian,setter stor pris på dette :)

Bilen er quattro,har nylig skiftet Haldex olje og filter.

Men bør nok skifte på diffen bak no også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal skifte på min Golf 4, kommer til å kjøpe helsyntetisk Castrol på Bilxtra, hvor jeg har rabatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Castrol på min Golf 5 (og de andre bilene mine).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at om du har raping mellom girene i kassa, så hjelper det lite å bytte olje. Og om rapingen ikke er så ille så må du i tilfelle over på noe som virkelig hjelper, og det er Omega 690. Det er ikke en tilsetning, men en girolje som holder en mye bedre kvalitet. Blir brukt av forsvaret i blant annet Leoparden(har jeg blitt fortalt), og den blir brukt på løpsbiler.

Jeg hadde den på RS2'n min og der ble girkassa merkbart bedre. Fungerer like bra på bakdiffen, eliminerer endel av den knurrelyden også!

Eneste aberet er prisen og tilgjengeligheten.. koster vel 2500kr en 5l og fåes kun over disk hos Relekta i Oslo.

http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2242&ProductID=PROD247

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kun eit lite knurr mellom første og andre gir dersom eg girer litt raskt,men kun når bilen er helt kald.

Det vil si første gang eg girer fra første til andre gir. Ikkje alltid problemet oppstår heller.

Men kommer til å ta eit oljeskift uansett no,i forbindelse med registerbytte.

Kjøpte bilen nylig og sjekket at registeret kun er kjørt 67000 km,men det er på 9 år :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok gode muligheter for at Omega olja kan fikse det. Den er mye mer temperaturstabil enn Castrol og de andre vanlige, så den gjør at giringa går bedre når olja er kald også. Merket godt denne forbedringen på RS2'n jeg hadde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil Omega olja også kunne bruke på DSG - gearkassene (6 trinns m våt clutch)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.