Anbefalte innlegg

Hei,

Har en rs2, har hatt den stående lagret de siste 2 årene pga familieforøkelse. Nå har endelig tiden kommet for å ta den ut :)

Men, når jeg satte den bort så hadde nettopp Defa alarmen begynt å klusse litt så jeg måtte koble den ut med en lask så startsperre der ikke slo inn. Da fungerte det bra. Jeg kjørte den på lager å tok ut lasken på alarmen.... Så når jeg i dag skulle starte opp igjen så gikk seff ikke det. Ordnet med lask og prøvde litt før jeg tok en telefon for å finne ut hvor jeg skulle sette ledningen. Når jeg fant ut det og gjorde så så ville den fremdeles ikke starte. ikke liv etter at tenning kom på. Det viste seg at jeg hadde tatt ut en kontakt i vakumpumpa på sentrallåsen baki bila da jeg skulle bytte denne. Satte inn pluggen og prøvde starte. Starter slår inn og motor går rundt men ikke etter i det heletatt.

Det jeg lurer på er om bensinpumpa har konka under lagring, eller om det er en sikring/reele på den som har klikka. Grunnen til dette er at jeg ikke kan høre noe til pumpa når jeg skrur på tenninga. Men skal få skrudd ut plugger å sjekke de i morgen.

Noen som har vært borti dette, erfaringer eller bare har tips? Alt mottas med takk da jeg ikke er den beste mekanikeren :)

Og ja, jeg vet dette ble ei smørje av et innlegg men må prøve for å se om noen kan hjelpe :)

Mvh Einar

Trondheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som pumpe rele eller selve pumpa er problemet. Men ikke mulig du skal ha to lasker på alarmen? Mange Defa blokker strøm til startmotoren og spenning til ECU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble usikker no. Mener jeg bare hadde 1 lask forrige gang, men hadde da ikke revet ut alle ledninger fra alarmsentralen. Skal prøve å koble sammen alarmen igjen med lasken på riktig plass for å se. Vet du evt hvor reele til pumpa sitter?

Einar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor releet til bensinpumpa ligger og hva det evt heter? Og med det samme, om pumpa viser seg å være gåen, er det noe alternativ til orginal pumpe som kan monteres inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.