Passat 3BG 1.9 TDI 4Motion AVF "lugger" /fjusker

Anbefalte innlegg

Heisann

Litt fort og galt fortalt så opplever jeg titt og ofte at bilen rett og slett lugger/fjusker ved gasspådrag uavhengig av stort eller lite pådrag og dette er så og si alltid i 2000 omdreiningers området.

Bilen er ikke chippet og har ikke som jeg vet hatt problemer med motor før.

Har forresten en kompis med en 3B 1.9 TDI syncro (1999) som også opplever samme problem.

Noen som har opplevd dette før eller kan peke meg i riktig retning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm sensor feil muligens, men dette kan man logge meg vagcom eller lignende, kan også ofte løses ved å rense sensor med elektronikk rens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den motoren en PD (pumpediesel)?..

Har det evt vært byttet ledningsnett til dysene på bilen noen gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm sensor feil muligens, men dette kan man logge meg vagcom eller lignende, kan også ofte løses ved å rense sensor med elektronikk rens.

Ble kjørt Vagcom på bilen i februar og da ble det ikke funnet noen feil utenom airbag sensor og høydesensor til xenonlykter som er feil på.

Er ikke den motoren en PD (pumpediesel)?..

Har det evt vært byttet ledningsnett til dysene på bilen noen gang?

Har ikke fått lest meg opp så mye på denne motoren ennå, men kan godt tenkes at det er PD motor.

er ledningsnettet til dysene en svakhet på disse motorene?

Har også en kompis som lurer på om det kan være luftmasse måler som fjusker, er det en mulighet?

Det er jo en 11 år gammel bil nå men håper jo at jeg kan få bilen til å gå relativt "sprekt" og frisk igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm må logges evt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsnettet i toppen blir stivt med årene, har hatt 2 biler med samme feil og begge var gått mellom 200-250000km når dem begynte å fjuske.

Du ser kontakten i bak kant av toppen mot torpedovegg om du har PD.

Koster kr:1800,- fra vw, ebay kan du kjøpe originalt til kr:800,-

cba8b905fae67fd4f6699625c4e271e2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.