Anbefalte innlegg

Min svoger har en 10 mod Q5 med S-tronic kasse. Denne har siste året begynt å oppføre seg snålt. Og blir gradvis værre.

 

Møller har kjørt diagnose men finner ikke feil, ikke jeg heller..

 

Symptomene er i første omgang at den ikke alltid kobler ut/frigjør når en stopper. Dvs motor stopper tilsvarende om en ikke trykker inn clutch på std girkasse.

 

I det siste har den og begynt å ligge å variere 2-300 omdr på turtallet når en kjører med konstant hastighet/pådrag, f.eks på cruise.

 

Noen erfaringer innen disse symptomene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei dette er litt rart fordi jeg har samme problemet, 2010 q5.s-tronic, avogtil så stopper bilen pga at girkassa kjøves, spesielt når den er kald og skal stoppe i et kryss, går hardt på turtall og når man setter den i nøytral så er det ofte et rykk. skal på 120000 service nå og se om vi finner ut av dette, hadde vert artig om du informerer om flere feil eller løsninger, kan jo vere en prod feil på denne kassa i 2010? Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørs likt ut. Denne har bare blitt værre etterhvert, begynte av og til å ikke koble ut. Men er ille nå. VAG fant ikke feil på denne da den var inne på service. Har vel 150tkm denne. De oppgraderte SW til kassa, men gjorde ingenting.

 

I første omgang mistenkte jeg bryter på bremse pedal. Men var ikke den. Er to stk, en for bremse lys og en for kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det byttet olje på kassa? husker min 2010 A3 S-tronic ble kaldt inn på møller pga sjekk for avleiringer og sw oppdatering. Det var for litt over ett år siden tror jeg. Aksjon den gang men vet ikke om det gjaldt Q5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble flushet ja når den var på service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har funnet en årsak til problemet? Har samme opplevelser som nevnes over, og spesielt når bilen er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.