Krise, Problemer kjørelys Audi A4 B5 1999mod 1,8TQ Avant

Anbefalte innlegg

Hei,

igår fikk jeg et merkelig fenomen på lysene foran på bilen.

Når jeg starter bilen, fungerer kjørelysene som normalt, uten å måtte slå over hendelen for lys. (Eneste jeg la merke til som unormalt, var at jeg kunne slå på fulltlys i denne modusen også, ikke bare lyshorn. og det har ikke fungert tidligere.)

Men idet jeg slår over hendelen for lys, slik at instrumentlysene også kommer på, så virker hverken kjørelys eller fulltlys, kun lyshorn. Parklys og tåkelys fungerer som normalt.

Selvsagt skal jeg på langtur med bilen til helga, slik at det er litt småkrise for å finne ut av dette. Googlet fenomenet, og fant en som hadde samme fenomenet. Der skrives det, at det er 2 releer for lys på bilen, en som styrer kjørelys, og en som styrer lysinnstillinger via bryter på rattstammen, hvor det sannsynligvis er feil på sistnevnte.

Men ringte Møller, og de kunne ikke (eller ville ikke) hjelpe med å finne ut hvilket rele det kunne være, der måtte bilen inn på diagnose. Forsøkte meg med, at jeg antar det er billigere å kjøpe et rele feil, enn at de skal diagnostisere bilen, men de ville ikke hjelpe.

Er det noen her som har opplevd tilsvarende, eller kan hjelpe med hvilke rele (posisjonsnummer og delenummer) jeg skal bestille...?

http://www.bilforumet.no/topic/104735-hoved-lysproblemer-rele-spak/

Eller om det er bryterhendelen på rattstammen som kødder det til for meg...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen gode tips her...?

Er lysene koplet via rele i "nattlysmodus", eller direkte på bryteren på rattstammen..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en liten runde i sikringsboksen og se om noen av sikringene til lys er brente. Hadde noe mig med lysene på min B5, da viste det seg at flere sikringer til lys hadde gått og eneste grunnet til at annenhver lykt fungerte avhengig av hvor hendelen stod var en jordfeil av noe slag. Byttet bare sikringene og vips alt i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.