#1 Skrevet Mars 17, 2015 Har akkurat kjøpt meg Skoda Superb og har ikke Bi-xenon. Lurer derfor på om noen har gode tips til hvordan jeg kan få bedre lys i fjernlysa og evt hvitere og bedre lys i tåkelysa (ikke DRL, der har jeg montert LED). Vet om noen som har satt inn 100w pærer i fjernlysa på vinterstid med ekstra kjøleribbe på. Ellers har jeg lest om GP Thunder på dioder.no og lurer på om de er så bra som de skal ha det til. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?folderId=622168&finnkode=20099623 Noen gode forslag? I fjernlysa vil jeg ha bedre (viktigst) evt hvitere lys, og i tåkelysa vil jeg ha hvitere lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2015 Synes mange har pratet varmt om Höen tidligere, ellers solgte Geir Tony litt GP Thunder - sikkert etter litt forskning på hva som ser best ut til nyere bil ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2015 Etter litt kikking tror jeg at det blir disse i tåkelysa: http://www.ekstralys.no/products/h8-6000k-led-30w Noen erfaringer med Höen i fjernlys fra folk her? Vet det var snakk om xenonmatch på disse, men gir de godt lys og lever de ei stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2015 I tåkelys ville jeg valgt GP Thunder eller Höen. I fjernlys ville jeg valgt Osram Nightbreaker Plus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2015 Ok, men noen erfaringer med de to? Levetid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2015 Har veldig god erfaring med alle tre, hadde GP Thunder og Höen i tåkelys på hhv A4 og Golf GTI, begge matcher LED bra og er veldig hvite. Men hvor mye lys dem faktisk avgir er jeg usikker på da jeg aldri har prøvd de i nærlys eller fjernlys. Levetid er jeg usikker da bilene ble solgt. Nightbreaker har jeg idag i fjernlys (av samme grunn som deg, har ikke bi-xenon) og de er jeg svært fornøyde med. Klart det er ikke det samme som xenon men de er mye hvitere enn standardpærene som sitter i bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2015 Jeg er veldig fornøyd med GP Thunder. 8500K er veldig blå, så ville kanskje gått for 7500K utgaven deres.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2015 Hei Thomas, Leiter også etter noe som funker til grøft. Prøvd GP Thunder og Höen og masse annet men har aldri blit forøyd pluss at levetiden er veldig dårlig på det jeg har hatt. For å få hvitere lys tror jeg ofte de "max`er" pærene/glødetrådene med tanke på effekt tråden klarer for å gi et sterkere lys som er hvitere og som da gir kortere levetid og tåler vibrasjoner dårligere. Har et xenon kit jeg kan hive på men synes ofte da man får en litt "uoriginal" look siden det ofte rett og slett blir for skarpt og intenst. Disse LED kittene du linket til på ekstralys synes jeg virket litt interessant. Enten i 30W eller 60W. Jeg har sendt en mail til Dybvik for å høre litt om hva han sier om disse med masse spørsmål:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2015 Se her ja, nå ble det liv her. Bra med mange svar og erfaringer. Det blir iallefall Osram i fjernlysa, det var det jeg regna ville komme som svar anyway Kanskje GP Thunder 7500 får gjøre et forsøk i tåkelysa først da...eller....etter en liten tur på Osram side sider, så kanskje det blir Nightbreaker i både fjernlys og tåkelys. Har jo LED i DRL, så da blir det for "show" på dagen, og så får jeg la tåkelysa forbli så bra de kan siden de også lyser godt opp ved svinging.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...