#1 Skrevet Mars 17, 2015 Hei! Har et lite problem med min A6, et ganske irriterende problem:( Får ikke opp venstre bakdør uansett F*** hva jeg prøver på. Har prøvd å dunka i døra mens jeg trykker på opplåsingsknappen på førerdøra uten hell. Når jeg låser bilen opp ser jeg at låseknappen på bakdøra beveger seg men kommer ikke helt opp. Veldig frustrerende. Finnes det en genial metode for å få døra opp uten å ødlegge dørtrekk å skrape opp døra? Hadde samme problemet på bror sin Audi 100 avant. Der skrudde vi løs hengslene på døra og lirka den av. Men er litt vanskligere på C5'en ser jeg. Håper noen har noen lure triks!=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2015 Nå husker jeg ikke hvordan det er på c5 men staget til låsen har nok hoppet av. Regner med at du har dratt i håndtaket fra innsiden også? Skal ikke låskassa låse opp da? Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2015 Når jeg drar i håndtaket fra innsiden så komme låseknappen opp å når jeg slepper så detter den ned igjen. skjer ingenting med låseknappen når jeg drar i dørhåndtaket fra utsida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2015 Dra i håndtaket, hold igjen låseknappen og prøv å slippe håndtaket og dra i det igjen. Kan hende låsen da går over i 'åpen' modus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2015 Prøvde det du sa også Bjørn Eirik uten hell Noen andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2015 Kan denne hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2015 Kan jo prøve men har desverre ikke den typen dørhåndtak:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2015 Virka ikke å gjøre det på den måten. Har en annen type dørhåndtak. Jeg prøvde meg litt frem i går da. Rulla ned vinduet og lyste ned mellom vindu og pakning for å se. Og der ser jeg dørlsåsen. Så lagde meg en lirkepinne for å prøve å lirke litt nedi der uten hell:( skal ikke være lett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2015 En kamerat har en Passat 3b der v.bakdør gikk i vranglås. Der var det ledningsnettet i døra som var kaputt, mye brudd i overgangen stolpe-dør. Fikk låst opp ved å rikke / klemme på overgangen og samtidig trykke på lås-opp. Gratis å prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 30, 2015 Fikk akkurat samme problem selv i dag Bakdøra fungerte helt fint i går , som den altid har gjort , i dag står den i 7 stein! ¤Trykker på nøkkelen : Ser låseknoppen løfter seg 1mm , før den går ned igjen. ¤Åpner håndtaket inne i bilen : Knoppen kommer helt opp , men forsvinner ned igjen når håndtaket slippes ¤Prøver å holde igjen knoppen og skyve den opp og ned manuelt : Går som normalt , hører det "klikker" i låsekssen , men synker ned når jeg slipper taket ¤Låser bilen gjentatte ganger opp og igjen : Hører det "låser/åpner" inne i låsekassen. Har holdt på i 1time nå å røske å slite litt i døra samtidig som jeg prøver div opplåsing og åpning av håndtak... Ikke F%&/ Noen fler som har vært borti samme problem og løst det? Prøvde å se om jeg får av dørtrekket , men det sitter jo selfølgelig i bra klem mellom døra å pakningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2015 Har hatt dette problemet flere ganger med min 2000 mod a6 allroad. Var høyre bakdør som klikka hos meg, men løsningen var relativt enkel hos meg. satte meg inn i baksete ved siden av døra som ikke gikk opp, låste bilen med fjernkontrollen så knyttet jeg neven å slo ganske hardt endel ganger der hvor låsekassa sitter. så prøvde jeg å låse opp med fjernkontrollen. et par ganger med vold så låst bakdøra seg plutselig opp:p. har nok gjort dette 5-6 ganger til nå. Byttet låsekasse på den bakdøra igår. Går ut ifra at det var en mikrobryter i den gamle låsekassa som ikke var helt på nett, da jeg har hatt feilkode på den døra så lenge jeg har hatt bilen;) Dør trekket tok ikke skade av volden hehe=) Men er litt knotet å bytte låsekasse på bakdørene, fordi hele vindusramma må løsnes å trekkes opp for å få ut låsekassa=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 30, 2015 Men en ting er jeg overrasket over c5 dørtrekk, sitter bare med 1 skrue på hver side i toppen så er det bare å trekke hele dørsiden opp=) ganske fint å sette på igjen også=) så noe positivt var det i frustrasjonen=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 30, 2015 Janei , har nesten gitt opp. Har prøvd alt snart , og neste nå er å ødelegge dørtrekket. Noe som IKKE frister , da farge kombinasjonen sammen med alcantara tydeligivs er sjelden. Kjører nå litt , og ser om den løsner en dag , imellomtiden får jeg lete etter nytt dørtrekk og en ny dørlås 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 30, 2015 Om du ikke har sett eller vet hvordan ting&tang er inne i dørtrekket mhp stag/wirer/koplinger etc, så kan du jo ta opp den andre bakdøra og få et overblikk på hvordan dette ser ut i den første døra som er gått i stå. Da er det mye lettere å se hva som kan være feil, om det er mulig å kjøre et eller annet nedimellom for å røske eller presse på et stag eller en wire. Noen tips finner du her: http://www.audi-forums.com/c5-forum/60212-a6-rear-door-locked-shut-how.html En person på dette forum skriver: Go inside and pull the handle and hold it up. Then lock the doors with the central locking (remote control). Release the handle and unlock the doors. Try it few times if needs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 30, 2015 Prøvde "trikset" der ca 100ganger nå men fortsatt ingen reaksjon fra døra Var oppe med den andre siden , problemet er at du ser ikke stort. Dette er beskrevet lenger ned i linken du la til " I was very surprised and frustrated to find that there is no 'manual' way of overriding the failed mechanism, surely Audi don't consider that this part will never fail" "I got to a point where I had removed a small PCB, 2 small motors (both of which had signs of corrosion and clearly the part that had failed) and some gears. The larger of the motors is attached to a large-ish green gear, I ripped this out too. This gear is attached to a worm type gear. I found that by pushing this worm up, something went click in the door and then (finally) I got the door open." Så venter noen dager å ser om det kansje løsner , (En gang må vel bli den første for ei skikkelig "kveldsbønn" ved sengkanten , ser ut som det blir nå) Har lite lyst til å rive istykker dørtrekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 30, 2015 For at "trikset" skulle fungere så satt jeg med nøkkelen i hånda og låste bilen før jeg slo 4-5 ganger så det ristet skikkelig i døra før jeg prøvde å låse den opp med nøkkelen. gjorde dette endel ganger selv. Mulig det kan være lurt å slette feilkodene på sentrallåsen med vagcom. prøvde dette også før "trikset"=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 30, 2015 Hva med å løsne hengslen på stolpen, da får du den muligens langt nok ut til å få av trekket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 31, 2015 Skal prøve en runde til med litt nøkkel og Juling , men tror nok dette er dødfødtdesværre. Herja og styra i over 5timer kontinuerlig med den i går Men har fått en del tips for å løsne dørtrekket uten å rassere hele greia , så får gyve løs en dag det er dårlig vær og man kan tilbringe noen timer i garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...