#1 Skrevet Mars 18, 2015 Hei;) har en s2 som har stått i vinter å skulle starte opp igjen nå. Den går på e85. Den er ganske så tung startet å når den starter å står å går på tomgang blir grenrøret rødt! Den er også veldig treg på gassrespons i går ikke reint når jeg prøver å ruse den. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2015 Jeg ville undersøkt registeret. Knekt kile på kam eller veiv. Da forflytter tenninga seg mye og du vil få akkurat de symptomene du nevner. Jeg ville ikke prøvd å starte den igjen før dette er sjekket. Kan selvfølgelig være noe annet som har skjedd og, men sjekk dette først! Kjedelig å bøye 10 ventiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2015 Flushet du med bensin før du lagret den? Gammel E85 er vel stort sett vann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2015 Jeg tror ikke at grenrører blir så varmt av vann:) Det kan nok være som Ole sier at det har skjedd noe i registeret. Når det har vært kaldt kan det skje mye rart med både metall og gummi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2015 Merke på kam og veiv stemmer;) også sjekket med tenningslampe å det ser også ut til å stemme! Hører også at turboen står å jobber når bilen går på tomgang. Har stått på e85 i hele vinter ja. Bilen gikk helt fint sist jeg parkerte den å det eneste jeg har gjort var å prøve å starte den i vinter når det var kaldt å det var ikke så lett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2015 Om kile er knekt så hjelper det ikke å se på merkene på svingningsdemper og kam. Sjekk tenninga mot merket på svinghjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2015 Har sjekket på stempel 1 nå å når det er akkurat på tur ned igjen er merket på kamhjulet ca 1cm før merket på toppdekslet. Å merket på veiva er ca 1cm forbi merket sitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2015 Da er det bare å sjekke merket på svingningsdemper mot merket på svinghjul, er det mismatch der er kilen knekt på regreimdrevet på veiva. Stemmer merkene er det nok kilen på kammen. Det kan sjekkes ved å se på merket i fordeler. Når kam drevet er på merket sitt skal rotor peke på merket i fordeleren. Om du ikke har vært så "heldig" at reima bare har hoppet over da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2015 Hadde faktisk så flaks at det var reima som hadde hoppet over ei tann;) så nå er alt på stell igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2015 Det er lov å ha flaks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...