#1 Skrevet Mars 19, 2015 Vurderer kjøp av A3 SB manuell til fruen, er det noe spes man bør se etter på disse? Hva er deres erfaring med 1.9 tdi, 2.0tdi, evt. 1.6 tdi på -09-10 modellen?. Tenker manuelt gir, skinn eller delskinn og helst sort taktrekk, lav km. Er det enkelte modeller man bør styre unna? Hva med panorama tak, har det vært noe tull med dette? Har inntrykk av at dette er solide biler hvis de er tatt vare på. Setter stor pris på tilbakemeldinger. mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2015 Jeg hadde en 2007 modell 2.0TDI DSG og det var ingen særskilte problemer med den. Meget god kvalitetsfølelse innvendig og en nydelig bil å kjøre. Panorama tak er meget pent og slipper mye lys inn, dog om vinteren når det fryser kan det komme knirkelyder fra det når chassiset vrir seg. Det kan være irriterende. Jeg vet at noen 2.0TDI motorer (PD) sliter med dyser og ledningsnett, dette er kostbart å fikse, oppstår oftere på 170hk ift 140hk. Jeg tror jeg ville gått for en 09/10, da fikk de et lite løft med nye lykter foran og bak samt de nye CR-motorene som er mye bedre og stillere. 1.6TDIen er så økonomisk at jeg trodde det var noe galt med tankmåleren når jeg hadde en som lånebil i 14-15 dager. Sistnevnte fungerer fint til 80-90 km/t men over det er den slapp. 140hk er egentlig ganske perfekt på denne platformen men ingen rakett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2015 Flott med erfaringer! Kom gjerne med flere innspill. Hvordan er disse i forhold til sinkslipp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2015 Flott med erfaringer! Kom gjerne med flere innspill. Hvordan er disse i forhold til sinkslipp? Aldri vært borti sinkslipp på disse, men noe rust under i "hulrommene" rundt bakstillingsområdet. 3kant pyntedeksler på bakdører har en tendens til å flasse av og korodere. Sprekker i baklykter er en gjenganger og høyt bremselys kan "ta inn vann". Pakkningen morkner med tiden, men da er det som regel også tydelig kondens\dråper på innsiden av lykta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...