Komplett gjennomgang av bilens tekniske tilstand

Anbefalte innlegg

Hei!

Finnes det noen verksteder eller noe slikt, som gjør en komplett gjennomgang av en bils tekniske tilstand?

Jeg fikser alle ting selv, men jeg er ikke flink å diagnosere eller finne feil. Ikke litt engang :)

Jeg tok en NAF-kjøpstest på en gammel Golf jeg hadde, men jeg vet ikke om det blir "rette testen" for meg :)

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste verksteder kan nok gjennomføre en tilstandsrapport for deg. Det blir jo mye det samme som en EU-kontroll egentlig, men at de også legger vekt på slitasje og bilens generelle tilstand, ikke bare om ting er "innafor" eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt er det mange muligheter som bla tilstandsrapport.

Alternativt NAF selv om det er eksempler på hvor de er litt i overkant ivrige eller overser alvorlige feil.

Er det i anledning kjøp av brukt bil eller bare for å undersøke tilstand på egen bil?

Du kan ta EU kontroll, er det 4 eller 5mnd, før fristen nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen i fjor. Det er en 09/10 modell, men den har snart gått 230 000 kilometer - Jeg kan ikke tro at den holdes sammen av håp og kjærlighet heller :-)

En EU-kontroll blir litt feil for min del. Jeg må ha en ordentlig tilstandsrapport :)

Så, er dette noe et hvilket som helst verksted tar på seg? Kanskje jeg bare skal gjøre en ringerunde.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er smart med em ringe runde. Så finner du den eller de 2 som virker mest seriøse, så stikker du en tur innom å snakker med de. Da finner du fort ut om du kunne tenke deg å bruke noen av dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er smart å gjøre det klart for det verkstedet du tenker å benytte at hensikten er å få en objektiv og sannferdig anbefaling. Kyndige folk kan på lang vei lukte at en bileier ikke er kyndig, og kan falle for fristelsen å komme med vurderinger i den hensikt å selv tjene penger på en reparasjon som strengt tatt ikke trengs.

Velg et verksted som tillater at du blir med inn i hallen, så lærer du litt samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte på møller her om dagen og de sa de tok en tilstandsrapport, den kostet 1500,- og da sjekket de alt av foringer, bremser, karosseri , seler og div og rangerte det i "bra" - "ok" eller "utslitt" eller noe i den dur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.