#1 Skrevet Juni 8, 2005 Kan man måle ladetrykket på en S6 '96 AAN, vha Vag-Com ? Vet man kan måle/logge RPM, Engine temp., Ign., Intake Air Temp, ... vha "function 8" & "measuring blocks" funksjonen, MEN hva med ladetrykket ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2005 Såvidt jeg vet så må en på nyere motorer med elektronisk gasspedal for å ha ladetrykk tilgjengelig i vag-com. Dvs på 98-99 modeller og nyere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2005 AAN har intergret MAP sensor i hjernen vel? Burde gå an å få lest ut trykket da På ABY gruppe 2 block 4 kan man lese ut trykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2005 AAN har MAP integrert i ECU. Er også av den oppfatning at dette burde være mulig, men hvordan ? Har søkt i Vag-Com dokumentasjon & i Bentley bibelen, men finner ikke noe om dette. Dvs. finner for nyere biler, som Bjørn nevner, fra 1999 -2000, http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2005 AAN har MAP integrert i ECU.Er også av den oppfatning at dette burde være mulig, men hvordan ? Har søkt i Vag-Com dokumentasjon & i Bentley bibelen, men finner ikke noe om dette. Dvs. finner for nyere biler, som Bjørn nevner, fra 1999 -2000, http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/index.html Den gruppa som jeg sa da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 8, 2005 Mulig jeg har misforstått, men under "function 8", "display group" = 02, er det følgende "blocks"; 1 - Engine speed [RPM] 2 - Injection duration [ms] 3 - Battery positiv voltage (B+) [V] 4 - Altitude [mbara] Så her er "block 4" = Altitude (atmosfære trykket). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 8, 2005 Block 4 etter hva jeg har skjønt er Innsugs Trykk...og det blir jo det samme som MAP sensoren måler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 8, 2005 Mulig jeg har misforstått, men under "function 8", "display group" = 02, er det følgende "blocks";1 - Engine speed [RPM] 2 - Injection duration [ms] 3 - Battery positiv voltage (B+) [V] 4 - Altitude [mbara] Så her er "block 4" = Altitude (atmosfære trykket). Har lest av denne gruppen under kjøretur, og det er som beskrevet ovenfor. Så hvis noen har klart å lese ut ladetrykket, på ABY, ADU eller AAN, f.eks. vha Vag-Com, så skrik ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 9, 2005 På ABY gruppe 2 block 4 kan man lese ut trykket Denne leser ut verdien av "altitude sensoren" som sitter helt i bunnen av a-stolpen, nede ved gulvet.. skal altså justerer seg etter hvor høyt over havet du er... ;-) Er denne sensoren "død", får du verdien 968 uansett, og for lite boost... og det vil vi jo ikke ha. ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...