#1 Skrevet Mars 19, 2015 Noen som kan svare meg på om tenningsbryteren er lik på 80 mod Jetta og 83 mod golf? Åsså lurer eg på hvor eg kan få tak i nye dørhåndtak til en 4 dørs 80 mod jetta mekanismen er ikke lik som på min 4 dørs golf 83 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2015 Tenningsbryteren er lik. Brukes også på Polo, Passat, Audi 80, Transporter T3 etc etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2015 Takk Per då er Tenningsbryter bestilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2015 Noen som er sykt god på delesøking som klarer å finne en komplett baklukelås til Jetta mk1 eg har leitet men ingenting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2015 Etter min erfaring med slike biler har jeg kommet til at delekassa har inneholdt tre utførelser av dørhåndtak som passer til de store låskassene. Disse har da blitt brukt på Golf/Jetta 1 og 2, Passat 32b, Audi Type 81/85, Type 43 og 44. Stort sett er støpen av selve håndtakene like og skilnaden ligger i armen som trykker ned på låskassa. Denne kan man bytte ut ved å forsiktig banke ut splinten som holder den og erstatte armen med ditto fra det originale håndtaket. Dessverre er ofte VAG-deler like konsekvent som nynorsk grammatikk (i motsetning til tysk sådan) og det forekommer unnatak. De fleste dårhåndtak er konstruert slik at de kan brukes på begge sider. Dette ser man på rektangelet på innsida av håndtaket. Rektangelet er en del av støpen på delen man trykker på på utsida av bilen, så det er meget lett å få øye på når man sitter med håndtaket i hånda. Dersom det er tapp både oppe og nede i bakkant, på utsida av rektangelet kan det brukes på begge sider. Om du trykker inn åpneren (som om du åpner døra på utsida) vil du se at det er festeøre oppe og nede til armen som skal trykke ned på låskassa. Da er alle muligheter åpne. Den andre utførelsen har bare festeøre og tapp på rektangelet i den ene enden og kan dermed bare brukes på den ene sida. Ettersom Audi har låsmekanismer som drar mens VW har mekanismer som trykker blir det slik at dørhåndtak fra venstra side kan brukes på høyre side på VW og motsatt. Skjønner? Hvis ikke skal jeg se om jeg ikke får leita fram og knipsa bilder av noe av delesamlinga, for å konkretisere. Det tar bare tida fram til neste helg innen jeg er logga på her igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...