Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg planer om å kjøpe nye sommerdekk nå.. sikkert et dusin av slike tråder men det får gå! :)

 

 

 

Meeen så kommer det noen spørsmål... har ikke planer om å legge 10k for sommerdekk..

 

Er forresten 235/35r19 som skal kjøpes og monteres på 9.5" felg

 

 

 

Har tenkt på Nankang ns2(20), federal ss 595 (evo), achilles atr sport (2) og nexen n1000(6000)

 

 

 

Men hva mener dere jeg skal kjøpe? har hatt nangkang tidligere og vet det duger til vanlig kjøring.. noe dårligere på vått... vil ha deres synspunkter om disse dekkene :) har satt makspris på 5000kr for sommerdekk

 

 

 

tenker litt på Federal dekkene men hva er forskjell på ss 595 og evo dekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nye nexen 6000 på min, syntes de er bra. Jeg har 255..35.18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett flere som skryter av Federal, men jeg har aldri kjørt på det selv. Litt breie skuldre, så hvis du har dårlig med plass så er vel Achilles eller Nankang bedre alternativer. Tror Federal er det beste dekket i kjørekomfort og egenskaper av de du lister opp hvertfall, men har du vært fornøyd med Nankang før så funker det sikkert denne gangen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/35-19 Federal 595 Evo måler noen cm breiere mellom beadene enn 235/35-19 Achilles, så Federal er bra breit :) har kjørt endel på Achilles og er greit fornøyd med det, og selv om det ikke er best på vått, er det bedre enn mange andre :) ikke kjørt på Federal selv, men lagt om noen sett. 235 Achilles blir pent strekt (ikke overkill) på 9,5 mens Federal blir nok ikke mye strekt i heletatt.. Har kjørt litt på Ns20 også syns de virker bedre enn enn Ns2, men ikke kjørt mye og langt på de enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass tror jeg ikke jeg sliter! :P er bare vanlig av b7 med s-line senk + h&r senkefjær så skal gå bra... (håper jeg) :P

 

Hadde nangkang i 2 sesonger, funket greit til en vanlig mann i gata.. :) men tror jo at det blir litt strekk med 235 på 9.5 felg men er jo personlig ikke fan av så mye strekk da... :P så hvis federal strekker lite så er jo det et pluss for meg da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal brukte jeg på b7 tidligere, gode dekk det også.. Gått over til nexen da jeg har prøvd flere typer av de. Mye dekk for penga er min erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, men noen som vet hva jeg bør kjøpe av ss 595 eller evo dekkene fra federal? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare kjørt ss dekka. Vil tro evo også er bra, annet mønster men skulle jeg valgt ville jeg tatt sjansen på evo. Men, gjør eget valg du [emoji6]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører nå på 595 EVO dekka. Har tidligere bare kjørt premium dekk, men fikk beskjed av en god kamerat som driver dekkbutikk at dette var bra greier.

Har fått anbefalinger fra andre kompetente kilder som driver og tester ut dekk også.

Så eg fant ut eg skulle prøve disse. Kjører 255/35/20.

Etter ca 5000 kjørte km må eg si meg imponert. Veldig støysvakt, fungere meget bra på både tørt og vått. Har ikke hatt noen aha opplevelser.

Dekket er bredt, men det har veldig avrundet skulder så sporing er minimal. 230 i treadwear, så dekket er nok ganske holdbart og.

Dekkene var under halve prisen av Michelin PS dekkene eg hadde tenkt og kjøpe.

Så langt en veldig positiv opplevelse.

 

Spurte og om forskjellen på 595 dekka, og ble fortalt at det var kun EVO som gjaldt.

SS dekka støya og spora voldsomt i forhold.

 

Lykke til med valget :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører nå på 595 EVO dekka. Har tidligere bare kjørt premium dekk, men fikk beskjed av en god kamerat som driver dekkbutikk at dette var bra greier.

Har fått anbefalinger fra andre kompetente kilder som driver og tester ut dekk også.

Så eg fant ut eg skulle prøve disse. Kjører 255/35/20.

Etter ca 5000 kjørte km må eg si meg imponert. Veldig støysvakt, fungere meget bra på både tørt og vått. Har ikke hatt noen aha opplevelser.

Dekket er bredt, men det har veldig avrundet skulder så sporing er minimal. 230 i treadwear, så dekket er nok ganske holdbart og.

Dekkene var under halve prisen av Michelin PS dekkene eg hadde tenkt og kjøpe.

Så langt en veldig positiv opplevelse.

 

Spurte og om forskjellen på 595 dekka, og ble fortalt at det var kun EVO som gjaldt.

SS dekka støya og spora voldsomt i forhold.

 

Lykke til med valget :-)

 

 

ÅHH perfekt! da blir det federal evo! herlig at noen har erfaring med dette dekket som jeg er VELDIG intressert i! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.