#1 Skrevet Mars 21, 2015 Dama bytta nylig ut sin a4 b5 med en a6 c5 2.5tdiq som moren hadde hatt i flere år uten problemer i håp om mindre problem med bil. hadde bilen i under en uke, kjørte hjem en kveld, så sto bilen stille i 2 dager, skulle starte den jenn, nekta.. I begyndelsen hadde jeg mistankte om register, men etter å ha lest litt fant jeg ut at desse bilene i tilegg til mange andre feil, har problemer med diesel pumper osv. jeg mistenker pumpen i tanken, og las at når tanken er over halvfull er denne pumpen ubrukelig, og tanken var akkurat under halvfull, så fylte nylig på såpass jeg har mer en nokk. prøfte igår og koble fra slangene fra diesel filteret for å sjekke om drivstoff kom frem, men ikke en drope kom. Så idag skrudde jeg rørene litt av på alle 6 dysene og kinna litt å da var der ingen ulyder fra motor, skrudde til igjen rørene, kinna, og null forskjell annet at motoren går mer ujamt.. men denne gang kom det diesel ut av rørene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2015 diesel siger tilbake når den står. høres det ut som. prøv å klip med sveisetenger over slanger bak til tank og retur fra motor, bruk luftpumpe av noen slag og sett luftrykk på slangen fra dieselpumpe til filter og hør/se etter lekasje.. hadde det samme på 2,5 v6'ern, måtte parkere den med bakenden høyt hvis den skulle stå noen dager. hvis diesel hadde siget tilbake så startet den noenlunde greit med toppladet batteri, slept til en bakke så man fikk bakenden helst høyere enn motor og løsne ett dyserør.. omtrent håpløs å få diesel frem uten å få tanken høyt. måtte i hvertfall ha strøm nok på batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...