høye maf målinger allroad 2.5tdi v6

Anbefalte innlegg

Hei. har slitt med fusk under 2000rpm. og at bilen kan gå merkbart dårliger ganske ofte. byttet til ny lmm for en stund siden uten at dette hjalp. Men igår så logget jeg litt verdier i vag com, så da at maf actual og maf specified målingene ikke stemte overens i det hele tatt.

Actual var rundt 440 og specified var 212. For morro byttet jeg til den gamle lmm og da var målingene actual rundt 420. men så kommer et lite 'gjennombrudd' kjørte en tur med lmm koblet fra og da gikk den like dårlig som den kan gå noen ganger men nå fusket den ikke under 2000rpm lenger. Så konklusjonen må jo være at den nye lmm'n aldri har funket (kjører vanlig luftfilter forøvrig)

 

Noen som har noen tanker rundt dette, har irritert meg i 1.5år nå : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99 % sikkert at EGR ventilen din er låst i lukket posisjon eller at du/noen har blindet denne tidligere. Da får du differansen du antyder, men dette medfører ikke fusking. Forsøk også å gjøre logging i noen drag i 3. gir fra lav hastighet og flatt ut. MAF spec endrer seg med O/min. Når du kobler i fra LMM så går bilen i nødmodus og setter en fast MAF verdi. At du antyder at den da oppfører seg likt med noen ganger tyder vel på at den kobler seg ut av og til, dårlig kabling? Men er det da du også sliter med fjusking, eller er den tilstede hele tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egr er fjernet ja, var også en luftlekkasje der som hadde vært der i mange år, som nå er tettet. merket ikke noe til fusking når lmm var koblet ut, men motor gikk like dårlig som den gjør mange ganger. men hvor i vag-com gjør jeg de loggingene du mener?

 

- - - Updated - - -

 

Er det forresten noen måte å få maf verdiene innenfor når egr er fjernet?? chip med egr delete for eks??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti en ny, uorginal MAF som satt på en bil jeg kjøpte. Tidligere eier hadde nettopp skiftet i forsøk på å fjerne fusk. Tipper den enten var defekt eller at den egentlig ike var til samme motor, for den fusket. Med en gammel brukt jeg hadde liggende ble feilen borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel uorginal denne siden den er fra norskbildelsenter i lier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om eger er fjernet måler den uansett høyere en spesified vel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAF verdier under 400 vil kun kunne oppnås når EGR fungerer. Verdien er i mg/stroke, dvs et forhold mellom kubikk og turbotrykk. 2,5 l / 6 cyl (str) = 0,41 l/str. Veldig forenklet; ved 1 bar trykk, tomgang, er tettheten på luften 1100 mg/liter, mao 0,41 l/str * 1000 mg/liter = 458 mg /str. Når EGR åpner slipper eksos inn i cylinderene og mindre luft går over luftfilter og MAF. Så en spec på 212 vil være ca 50 % blanding eksos og luft.

 

Her er en forklaring til hvordan man får til loggingen.

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/logging.html

 

 

Dette er veldig greit å bruke under feilsøking. Tror også at det som Steinar sier er fornuftig og kan være greit å prøve en annen LMM før andre ting utføres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra forklart jan erik=) skal bli morsomt å logge litt verdier. skal prøve å legge den inn her senere. får høre med møller om en ny lmm, og forhøre meg med nbs angående feil på den jeg kjøpte hos dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke så veldig dyr, men lurt å få prøvd en som fungerer først. Dyrt å feilsøke på byttemåten. Har du noen i nærheten du kunne fått lånt med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører noen allroader rundt i byen her men spørs om jeg får prøve av noen da hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sende den nye lmm'n tilbake til nbs, har snakket med dem og får pengene tilbake igjen. har logget litt verdier men er så dårlig batterikapasitet på den bærbare hidden'n min hehe: bh : kjører nå rundt med den gamle lmm'n og motor går bra hele tiden bare litt fusk innimellom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.