#1 Skrevet Mars 22, 2015 Hei folkens Noen som har noen formeninger om å bygge om fra tradisjonell stift-tenning til elektronisk? Jeg tenker på slike ebay kit som er ment for forgassermotor. Har lest noen plasser at man må skifte coil til en med annen motstand, det er for å ikke brenne den opp. Stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2015 Har hittil bare brukt originaldeler, men det er vel bare å konstatere at deletilgangen på høggern ikke er det den en gang var. (Derimot er det mulighet for å bygge om til 1,8T i bøtter og spann, men det er en en annen skål). Veit at Håkon Tuff kjøpte et slikt sett fra Gasolin og monterte i Jettaen og Sciroccoen han hadde med meget godt resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2015 Hmm, kanskje jeg bare skal bestille et sett og prøve det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2015 Brukt kitt fra "Pertronix" på bobla. Fungerer utmerket med deres Ignitor 2 og FlameThrower 2 coil. (13:1 kompresjon og over 8'000 rpm.) Hva slags coil du må ha avhenger litt av hva slags elektronisk tenningskitt du velger. Når det gjelder Pertronix mener jeg du ikke kan bruke FlameThrower 2 coil med Ignitor 1 f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2015 Hvor mye betalte du for kittet og coilen? Har sendt en mail til gasolin angående type coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2015 Jeg fikk med MSD coil når jeg kjøpte Pertronix hos Gasolin. Betalte 1240 for kit`et 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2015 Takk for info! Gasolin kunne ikke levere kit til min motor etter motorkode. Men det kunne hende at de hadde noe hvis jeg fant et nr på fordeleren. Så får vel se om jeg finner noe delenr. Jeg fikk med MSD coil når jeg kjøpte Pertronix hos Gasolin. Betalte 1240 for kit`et 1240 for både kit og coil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2015 Nei det var kun for Pertronix`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2015 Såpass hehe, trodde det kostet litt mindre Men etter hva jeg har hørt, så er det vel verdt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2015 Monterte på Accuspark på en eldre volvo jeg har. Fungerer helt topp. Ga rundt 300kr på Ebay.co.uk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2015 Jeg fikk med MSD coil når jeg kjøpte Pertronix hos Gasolin. Betalte 1240 for kit`et Monterte du på Jettaen? Mulig å få tilsendt en link av rett produkt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2015 Montert på Jettan ja. Kan legge ut når jeg skal på låven, har det ikke i hodet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 29, 2015 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...