hvit guffe inni automatkasse passat 1,9tdi 2003 model

Anbefalte innlegg

Driver av å bytter automat olje på en passat 1,9tdi 2003 model, og jeg fant noe hvit guffe i det ene hjørnet, se bilde

Er dette noe som skal være her eller?

Takk for svar

DSC_3894.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan så oljen ut?

Hvit klebrig masse er som regel vann/olje-blanding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olja så litt grønn eller lyse brun aktig ut, veldig tynn, bilen blei kjørt rundt 20 km før jeg tappa den av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olja så litt grønn eller lyse brun aktig ut, veldig tynn, bilen blei kjørt rundt 20 km før jeg tappa den av

Kjørt 20km, da er spørsmålet hvordan den forrige olja så ut. Dersom noen av oljene var helt grå, og ikke klar eller svart, så har det kommet olje inn fra kjølesystemet på bilen, dersom den har automatoljekjøler mot kjølevannet.

Dersom oljen forrige gang og nå ikke hadde tydelige tegn til vann ved grå/gul olje så tipper jeg den gule guffen kun kommer av litt kondens ifm temperatursvingninger. Dermed lite å bry seg om bortsett fra forsøke å fjerne det som er synlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok skjønner, har fjernet alt jeg ser nå, mente at bilen hadde blitt kjørt i 20min før jeg tappa av olje,

Olja har vel mest sansynelig aldri blitt bytta, så jeg mener kanskje det er pågrunn av kondens over mange år at det har kommet litt vann i olje på kassa kanskje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.