Nedre kontrol arm, multilink. Hva skal sitte på ved montering? :-)

Anbefalte innlegg

Har en '05 Passat 3BG som er jeg er usikker på tilstanden på bakre, nedre bærearm på.

Fikk byttet disse i fjor, men synes nå å merke at det er slakke i disse igjen.

Hvor mye skal man kunne bevege disse, sideveis? Skal man i hele tatt kunne bevege de?

Virker også som om det er løsnet en "hardplastbit" som sitter på foringen på delen som sitter inn i "bæreramma", skal denne være fast?

Synes egentlig det er merkelig at dette skal ha skjedd på begge sider, etter å ha blitt kjørt 3/4 år. Merket er Meyle, så det skulle være bra deler....

Evt. noen som har linker til sider / video'er som forklarer hvor mye slakke man kan tolerere...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kunne bevege foringen\bærearmen sideveis, men den skal returnere til midten. hvis du kan flytte den og den ikke går tilbake til der den sto er den defekt. hvis den går tilbake, men lager sånne knisselyder når den flyttes, så er den straks gåen:) Det er vel sånn at hvis du er i tvil om den er defekt så er det bare å bytte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når armene ble skiftet ble boltene strammet når bilen sto på hjulene ? Eller ble hjulet jekket opp riktig høyde ?

Stor blemme mange gjør på forringer som skal strammes til i kjørehøyde !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når armene ble skiftet ble boltene strammet når bilen sto på hjulene ? Eller ble hjulet jekket opp riktig høyde ?

Stor blemme mange gjør på forringer som skal strammes til i kjørehøyde !

Boltene ble strammet til når bilen sto på hjulene, ja, så skal ikke være der problemet ligger.

Men har fått fatt i nye armer nedre bak nå, samt hadde nedre foran liggende, så skal ta å bytte og se om det er de som gir problemene, eller om det er andre ting som kan gjøre det.

Skal også bytte drivknute samtidig så greit å få tatt flere ting i en smell :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kunne bevege foringen\bærearmen sideveis, men den skal returnere til midten. hvis du kan flytte den og den ikke går tilbake til der den sto er den defekt. hvis den går tilbake, men lager sånne knisselyder når den flyttes, så er den straks gåen:) Det er vel sånn at hvis du er i tvil om den er defekt så er det bare å bytte:)

Til meg kunne det se ut som om "vulkingen" hadde sluppet metallet, så var rimelig bra med slakke synes jeg. Fikk nye nå, og kan ikke se at det i hele tatt er noe rom for slakke der på samme måte. Skal komme tilbake med oppdatering så raskt jeg har fått byttet... :-)

(forhåpentligvis i helga)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til å montere nye bærearmer på bilen, men skal disse blå "plastdelene" sitte igjen i foringene når de monteres, eller skal disse fjernes før montering??

2015-04-10 19.44.16.jpg

2015-04-10 19.44.23.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akal nok sitte der ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det var det jeg trodde også, men de var såpass "løse" at jeg begynte å lure på om det kunne vært en form for "lagringssikring".

Men det forklarer kanskje hvorfor det ikke er 100% på de jeg har tatt av, for der er de borte....

Uansett, takker for svar. Bytter alle 4 nedre nå, da jeg har alle liggende nye, så får man håpe det blir bra. Virker ikke som om det er slakke i andre foringer i opphenget, så da må dette fikse problemet! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.