#1 Skrevet Mars 23, 2015 Noen som vet hvordan tanken kan tømmes og hva som må gjøres for å få bort al bensinen? Har kjøpt inn nytt diesel filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2015 Jeg tappet av med slange/hevert så fikk jeg verkstedet til å tappe/suge ut resten ca 5 l. Svindyrt verkstedet skulle ha 15 kr pr l de tok ut. Spesialavfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2015 Har sugepumpe m/slange som jeg kan føre ned i tanken, men ser ikke ut som at den slangen kommer ned. Ville tro det er en form for sikkerhet. Så ta må det finnes annen mulighet? Så for meg å koble til ved slangen fra diesel filteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2015 Er vel elektrisk matepumpe i tanken på disse skulle man tro? Jeg ville tvangskjørt denne og koblet av slangen inn på dieselfilteret. Deretter få på f.eks 10liter diesel og 1 liter 2taktsolje, la dette stå en times tid på tanken, så pumpe ut det og. Så fylle opp tanken og ha på 1 liter totaktsolje, da får systemet smøring om det skulle være litt bensin igjen i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2015 Motoren din tåler fint noen liter bensin i dieselen. Det er ikke spesielt high-tech pumpe eller dyser på disse. Har tidligere hatt slik motor som fikk 10 liter bensin i tanken. Den fikk deretter 1 liter totaktsolje og fylt opp tanken med diesel. Ingen merkbare symptomer på motorgange etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2015 Har sugepumpe m/slange som jeg kan føre ned i tanken, men ser ikke ut som at den slangen kommer ned. Ville tro det er en form for sikkerhet. Så ta må det finnes annen mulighet? Så for meg å koble til ved slangen fra diesel filteret? Opp med baksetet, åpne lokket og opp med tankarmaturen så får du ut alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2015 Takk for info Da skal jeg få åpnet tanken i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2015 Dette var gode tips. Godt å vite hvis jeg eller noen i familen skulle feilfylle. Det har vært nære på noen ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 25, 2015 Opp med baksetet, åpne lokket og opp med tankarmaturen så får du ut alt. Er du sikker på at det er ei luke under baksetet på A8en? (vet det er på A6 o.l.) Skal tømme tanken i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 25, 2015 Er du sikker på at det er ei luke under baksetet på A8en? Nei, jeg vet ikke hvor luka er, men jeg er 100% sikker på at det er en luke et sted. I A6 C4-bilene f.eks. finner du luken i bagasjerommet, mens i A6 C5 er den under baksetet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2015 Må inn via bagasjerommet og tok ut dieselpumpa, klarte da å få sugd ut alt og fylte på diesel og 2taktsolje 5 mil prøvekjøretur uten at jeg merket noe. Så ser ut som det gikk bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2015 Så fint at det gikk bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...