#1 Skrevet Mars 27, 2015 Tenkte kanskje eg skulle prøve meg på og bytte disse selv, synker etter og ha stått i ro noen dager. Noen som har gjort dette før? Finner ikke mye info om det på nett. Ser at på a6 c5 systemet kan man bare slippe ut luften av Belgen med og løsne koblinga der luften går inn. Er det samme fremgangsmåte her? Har man først fått ut luften vil eg tro det er veldig enkelt og bytte denne? Ser ut som man bare løsner den i bunnen, klemmer den sammen og tar den ut. Og visa versa når den skal på plass igjen. Takker for innspill :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2015 Ingen som har vært borti dette? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2015 Ingen som har vært borti dette? :-) bare å tømme de for luft og dra ned bærearmen med et spett. få hjelp av en pers. så vipper du ut belgene ut foran bremseskiven:) ca 15 min jobb per side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2015 Skal bilen stå i jackmode? Eller betyr det ingenting? Må begge sidene bak være løftet opp samtidig? Tusen takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2015 Skal bilen stå i jackmode? Eller betyr det ingenting? Må begge sidene bak være løftet opp samtidig? Tusen takk for hjelp nei den må ikke, men det kan nok være en fordel om du ikke bruker løftebukk. med tanke på stabstag bør du nok løfte begge sider samtidig. VELDIG usikker på om det er så lurt henge med spett i bærearmen når det står på jekker eller garasjebukker:\ Bare hyggelig btw:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2015 Ok. Takker nok engang. Da hiver eg den på bukk og får gjort det der :-) veldig hyggelig og kunne få hjelp her.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2015 Jeg satt min i jekkemodus også løftet opp på bukken. Skru av luftslangen inn på belgen. Da synker den sammen, men bærearmen kommer etter. Jeg hadde en liten domepress, gikk bra da. En en torx skrue midt under. Du bør ha på litt rørtett når du setter på igjen luftslangen. Pass på at den blir skrudd rett på på gjengene. Jævlig lett å ødelegge gjengene som er i plast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2015 Bare en liten ting jeg lurer på, kan man ved dekkskifte på disse bilene heve den max, sette bukker under og trekke hjulene opp fra bakken etterpå ved å "senke den" , så bare skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2015 nei.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...