#1 Skrevet Mars 28, 2015 skal bygge grenrør og valget av diam står mellom 38 og 42.4mm. men hva skal man velge.... er en 2.0L 4 syl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2015 Kan ha betydning hvor mye effekt som skal ut. Turbo? Orginal motor? Drivstoftype? osv..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2015 ja turbo. common rail ellers org. regner med ca 200hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2015 Dette blir kun synsing fra min side, men kanskje det kan være til hjelp i påvente av noen med mer eksakt kunnskap om temaet. Så lenge rørenes diameter utgjør en mindre struping enn turboen og utblåsingskanalene/ventilåpningene i toppen så tjener man lite på en overdimensjonering. Sånn sett ville jeg bare sørget for at diameter var større enn utgangen fra toppen. Det kan også tenkes at det oppstår en del uønskede turbulenser dersom diameteren er for stor. Jeg tenker da på at gasshastigheten faller når den kommer ut i røret og deretter øker når det igjen strupes i turbo. Men i praksis tviler jeg på at dette skaper noen merkbar effekt ved bruk. Rørdiameter og lengde er en hel vitenskap på sugemotorer, for å skape den rette venturieffekten. Det TROR jeg ikke er av vesentlig betydning på en så liten turbomotor da det hele tiden er overtrykk i alle rør hele tiden som følge av motstanden i turboen. Det har nok mye mer å si at du får stor nok diameter etter turbo og lite motstand på vei ut av resten av eksosanlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2015 bestilte 38mm så får vi se hvordan det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2015 det ble 38mm, tror det ble dim. holset`n skal lade 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2015 Blir bra dette hvilken motor er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2015 verdens første motor med common rail. noen forslag på hva det er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2015 psa motor. oppstart video https://www.facebook.com/pererik.stefferud/videos/10153259987550910/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 18, 2015 går friskt nå. har vært å blitt remappet. hadde vært artig å bremsa den. er klar for en bremsedag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...