Anbefalte innlegg

Skal montere større bremser på ein Coupe quattro 86 med S4 turbo motor. Kva krav stilles det til bremsene, finnes det ein formel eller tabell slik at ein veit kor stor bremse effekt ein må ha? Eller er det berre å plukke frå ein stor bil med mange HK og så er det ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør vel kanskje ha over 310 mm .....S6 bremser er f.eks 313 x 30 mm skiver...

Få på redstuff klosser med de så holder det nok lenge....men alt har sin pris....skal man over til porsche kit(brembo), movit, alcon osv...så kommer man fort over 20k......

 

Men det er jo ikke alt som passer på alle biler heller....jeg har kanskje den verste bilen med tanke på om ting og tang passer da :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere større bremser på ein Coupe quattro 86 med S4 turbo motor. Kva krav stilles det til bremsene, finnes det ein formel eller tabell slik at ein veit kor stor bremse effekt ein må ha? Eller er det berre å plukke frå ein stor bil med mange HK og så er det ok?

 

Har du 4 eller 5-bolt?

~300mm foran og ~270mm bak skulle vel klare seg hvis du har ordentlige kalippere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har originalt driverk så det er 4x108. Men spørsmålet er eigentleg om korleis ein skal komme fram til kor store bremser ein må ha. kan jo ta utgangspunkt i urquattro og finne ein ford bremse (4x108) men samme størrelse sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er jo sikker om du monterer s2 bremser da! er jo godkjennt med den effekten de!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er jo sikker om du monterer s2 bremser da! er jo godkjennt med den effekten de!

Hvis han tar fra 2.3 20V så får han beholde boltsirkelen også :)

Om han vil da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men det er jo ikke noe målø i seg selv da, ikke akkurat mest kurante boltsirkel det for å finne bra felger, iallefall ikke brukt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor store er skivene på S2? kor store på 2,3 20V?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har S2 calipere liggende hvis det skulle trenges

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men det er jo ikke noe målø i seg selv da, ikke akkurat mest kurante boltsirkel det for å finne bra felger, iallefall ikke brukt

 

felgane er det ikkje noko å seie på Compomotive serru

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor store er skivene på S2? kor store på 2,3 20V?

276x25 på begge. 5x112 på S2 og 4x108 på 2.3 20V.

 

At skiver og caliper passer rett over, skal jeg derimot IKKE gå god for ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det passe skal eg nok klare å fikse, eller dvs eg klar ikkje det, men nokon klare det nok for meg. Då har eg idet minste ein plan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det passe skal eg nok klare å fikse, eller dvs eg klar ikkje det, men nokon klare det nok for meg. Då har eg idet minste ein plan.

da passer ikke felgene dine legre da!

eller kansje du ikke har kjøpt de enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2'en har jo 230hk, så siden 20V-bremsene har lik dimm burde det ikke være noe problem iaffal.

 

Satte på typ8A/B4-bremser på en typ89 selv, måtte bytte rubb og stubb i forstillinga, det var med hele fjærbein orginalt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 4X108 og 2,3 20V er 4x108. Skiver frå 2,3 calipper fra S2. Kva som ikkje passe lenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åååååja, tenkte du skue bytte til s2 alt jeg:D my bad!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 4X108 og 2,3 20V er 4x108. Skiver frå 2,3 calipper fra S2. Kva som ikkje passe lenger?

Iaffal fra typ89 til typ8A så er det annet 'innpress' på skiva og caliperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er klart at caliper og skive kan komme an i ting og tang, dette må jo sjekkes grundig.

Var inne på tanken å bytte til S2 for og bakstilling men trur ikkje det er verd insatsen. har fått for øyret at originaldrivverket tåle ganske masse. Vil berre ha dette registrert med turbo så får vi sjå kva som skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, men dette kan eg eventuelt montere etter at bilen er godkjent. Men det står faktisk 4x100 på det nettstedet, alle coupe og quattro har 4x108, kun 4 syl fwd som har 4x100

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi!

er prisen på siden på 995 dollar og 795 dollar inkludert skiver og kalippere?

Isåfall så var det jævla billeg! pene også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prisen var jo grei nok ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, men dette kan eg eventuelt montere etter at bilen er godkjent. Men det står faktisk 4x100 på det nettstedet, alle coupe og quattro har 4x108, kun 4 syl fwd som har 4x100

 

Ja, ble litt i tvil jeg nå, for det står jo også 4000 quattro og da trodde jeg det var 4x108. Usa-modellene ble kanskje levert med 4x100 og quattro? : klø :

 

edit: 13" kitet er 4x100 og 11" kitet er 4x108 (quattro) hvis jeg skjønner sida riktig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

USA audi 4000 quattro blei levert med 4X108. Om nokon av dei andre quattro blei levert med 4x100 tvile eg strerkt på, men alt er jo mulig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.