#1 Skrevet Mars 29, 2015 hallo. har en 1992 s4 2,2t. når jeg kom hjem fra jobb en dag stod plutselig el vifta på radiatorn å gikk. har ikke kjørt bilen på flere dager. måtte ta av batteri polen for at den skal gi seg,så fort jeg setter på batteri polen så starter den. så er det en egen tempføler til elvifta eller et relle som har hengt seg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2015 Sleit med det samme på en 1994 S2. Her startet vifta når som helst hele døgnet mens bilen stod kald og i ro i garasjen. Skiftet et stort brunt rele, så var det iorden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2015 hvor sitter det rele hen da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2015 bare å prøve seg frem til du finner riktig rele med elimineringsmetoden, releet kan sitte i vannkassen under dekslet, der du finner diagnosekontakten, eller under dashboard på førerside. det er også noen få komponenter på høyre side i fotbrønn. men start i motorrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2015 (endret) Hatt samme problem selv, kom ut til bil med vifte som stod og gikk.. Grunnen er som Eirik sier, oftest det 'brune reléet' (324) som står bak sparkeplaten på passasjersiden, også kalt 'After-run' reléet. Der kan man evt. skifte en av de øverste transistorene (erstatning: 2N2222) som ryker med tiden.. Uansett kan du sjekke funksjonen i henhold til prosedyrene på Scott Mocrys eminente hjemmeside: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html Om ikke dette hjelper, kan du sjekke det lille sorte reléet som sitter i sikringsboksen i motorrommet, men jeg holder nok en knapp på selve after-run reléet. (I hvertfall hvis pumpa går samtidig!) Ennå litt mer info her: http://forum.vacn.no/showthread.php?188167-Kj%F8levifta-g%E5r-nonstop-S4-C4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...