#1 Skrevet Mars 29, 2015 (endret) Det er sikkert mange her som har lakkert bilene sine selv en gang!? Siden jeg ikke har kompressor enda og er litt redd for garasjen må bilen nok rullemales. - Hva slags rulle burde jeg bruke? Med link please - Denne? http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Rulle/Rullesett-362709/?artId=36344 - Slipe bilen med k240 eller kan jeg bruke k120? Jeg skal rulle matt, mindre sjangs for at det går galt da. Flere tips? Bare skriv når du har direkte erfaring, lese meg lurt på nett får jeg til selv. edit: imponerende resultat her: http://www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2015 Vi Rulla jo Tatlepåsen sin Polo med 2K lastebillakk den såg grei ut på avstand, men blir en del struktur vi brukte rulla som så ut som en fin svamp ,men den tålte ikke tynneren bra den svulmet opp, så mulig det er bedre med den rulla du linker til.? har du på mye lakk kan du faktisk vannslipe og polere opp å få ett brukbart resultat. Skal du slipe ned før lakk bør du ikke bruke grovere en 400korn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2015 Det var ikke vannbasert lakk med andre ord? Jeg har lest om skumgummirulle og neoprenrulle. Noe Gasolin selger tror jeg. Tenkte å bruke slike. Da blir også resultatet litt mindre rough. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2015 Rullemalte bilen til en kompis engang med svart matt bengalakk, funka greit det. Brukte en veldig finhåret rulle. Gjorde det samme med bilen til en annen kamerat, men da hvit blank. Ble noe "spor" etter rulla. Men ingen av disse bilene skulle brukes til utstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2015 Var på Biltema nå. De hadde slike ruller, men til vannbasert. Fargeriket hadde til oljebasert til mye mye mer penger, så kjøpte der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2015 Holder det med 3,3 liter for en 35i Variant? 2l lakk, 1l hærder + 10% tynner. Skal også male i dørkarmene, men ikke motorrom da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2015 Jeg skal til og lakke båt med rulle og ble i den sammenheng anbefalt og bruke en fordriver etter rullen. http://flugger.no/Maling/Malerverktoey/Pensler/Art_Fordriver_1504%281504%20PF%29.aspx om dette funker til biler aner jeg ikke men kan kanskje være verdt og prøve? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2015 (endret) Jeg har rullemalt båt og jeg har spraylakkert bil ute med billigsprøyte og en liten spikerpistolkompressor til under 1000-lappen. Resultatene kan ikke sammenlignes. Så sant man kan ta lakkeringen ute en vakker dag i perioden juni-august så er det å anbefale fremfor rull, dersom du er det minste opptatt av resultatet. Bare å følge med på værmeldinga, og ta det en dag med god temperatur og lite/ingen vind. Og unngå de aller værste dagene med tanke på pollen og geitrams-frø i lufta. Resultatet er blankt nok og 1000 % mindre appelsinhud enn med rull. Her er området rundt tanklokket. Etter hva jeg husker ble dette gjort ganske sent på høsten (september?) og med litt for lav temperatur ute, og derfor ikke helt optimalt da det blir mindre appelsinhud i varmere vær. Hadde man giddet å våtslipe med 3000 papir og polere opp så ville resultatet nesten vært som orginallakk. Litt større område: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2015 Vann- eller Oljebasert lakk? Broren til svigerfar har 8 garasjer, ser ut som jeg kan låne en av de en helg + kompressor. Lakkpistol har jeg. Noe gammel men ordentlich fra SATA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2015 Vann- eller Oljebasert lakk? Broren til svigerfar har 8 garasjer, ser ut som jeg kan låne en av de en helg + kompressor. Lakkpistol har jeg. Noe gammel men ordentlich fra SATA. Tynnerbasert. Fra Billakkspesialisten i Oslo. Ute en optimal dag er bedre enn et støvete og mørkt inne-lokale, så du får vurdere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 6, 2015 Fra Billakkspesialisten i Oslo. Hvorfor akkurat fra Billakkspesialisten i Oslo og ikke en annen leverandør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 6, 2015 Jeg vett ikke hvor jeg kan lakkere bilen ute. Her hjemme går det ihvertfall ikke. Lakk kjøpte jeg back home i tyskland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 6, 2015 Hvilken bil er det som skal lakkeres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 6, 2015 Min lila syncro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...