golf mk5 1,4tsi 140hk fusker ved pådrag

Anbefalte innlegg

hei, har en golf som begynte å fuske en dag,

den hakker som om den ikke får nok bensin eller noe. dette skjer når turboen slår inn, turboen er så å si ny.

har også skiftet plugger for 2-3 dager siden grunnet dette problemet.

den ble bra etter at jeg skiftet pluggene, pluggene vart hvite? kan dette være lambda eller noe? evt luftmassemåler som

gjør at det ikke blir riktig blanding?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Coiler

2. Register

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Coiler

2. Register

register skal ikke være så lenge siden det har vært skiftet heller, men skulle jo ikke blitt bedre med pluggskifte om det hadde vært registre?

tenkte på coiler i første omgang å, men fikk ikke noe feilkoderpå disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse spiser coiler så ville prøvd med det først da.

Ja du kan lese misfire via vag com. Finn ut hvilken sylinder det er feil slag på.

Er det kun på en, bytt coil med en av de andre sylinderene og se om feilen flytter seg.

Gjør den det er det bare å bytte coiler.

Anbefaler å bytte alle i såfall, er nok ikke lenge til neste ryker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse spiser coiler så ville prøvd med det først da.

Ja du kan lese misfire via vag com. Finn ut hvilken sylinder det er feil slag på.

Er det kun på en, bytt coil med en av de andre sylinderene og se om feilen flytter seg.

Gjør den det er det bare å bytte coiler.

Anbefaler å bytte alle i såfall, er nok ikke lenge til neste ryker.

ok, takker for kjapt svar og hjelp :) vart ute å kjørte en tur ista, den fuska ikke ved kald motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fusker ikke på tomgang, funsker kun ved pådrag når turboen slår inn, kundemottaker hos vw sa at han trodde ikke det var coiler.

men mekaniker på mekonomen mener det er coil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være et luftmengde problem. Men jeg hadde først sjekket coiler, så hadde jeg sjekket lamdasonden(ene) for å se om den (eller de) er innenfor. Det er mulig du må gjøre resette ting til "grunninstilling" det er en jobb som tar litt tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være et luftmengde problem. Men jeg hadde først sjekket coiler, så hadde jeg sjekket lamdasonden(ene) for å se om den (eller de) er innenfor. Det er mulig du må gjøre resette ting til "grunninstilling" det er en jobb som tar litt tid.

hvordan gjør jeg det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke en slange som er løs, da? Siden turbo akkurat var byttet, mener jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var coilene, fikk byttet alle sammen så da ble det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme bilen sjøl slitt med mye problemer! har byttet registeret, coiler, plugger, sensorer i alle kanter, men nå tror vi at vi har funnet kilden til problemet med disse motorene, kom fram til at insugsmaifolden er en svakhet i disse motorene og så snart den ble byttet va motoren go igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hva som er svakheten/problemet med disse? Sprekker de? Plastikk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.