Dårlig/ingen tomgang Audi 90 quattro med s2 instrument

Anbefalte innlegg

Hei! har et litt merkelig problem.

Med det originale instrumentet til min 90 quattro så ligger tomgang fint på rundt 1000 omdreining.

Uten noe instrument tilkoblet så ligger den og fint på 1000 omdreining.

Med s2 instrument så faller turtallet ned til 400 ish og er på kanten til at bilen dør ut, uansett temp. dør gjerne ut vist man feks kjører inn mot en kryss og turtallet da faller raskt ned. veldig irriterende! prøvde 1 og 1 kontant på intrumentet og fant ut at vist jeg plugger i den hvite kontakten bakpå så skjer dette. alle andre kontakter bakpå funker ok.

Er denne hvite kontakten som er avmerket på dette bilde her!

ic_02.jpg

Noen som har vert bort i dette? tenker det er noe i instrumentet som slår feil siden det fungerer ok med originalt og uten noe.

Grunnen for bytte var at km stand stoppet opp på det originale. noe mulighet for å stille opp km standen på disse instrumentene for å få det likt som det gamle? noe hokuspokus? er jo ikke akkurat så mye elektrisk km stand visningen på disse.. hadde vert greit vist jeg får orden på dette tomgang greiene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trolig løst dette sjøl!

Tok å demonterte s2 instrumentet. Flyttet over kjørecomputeren delen fra det gamle 90' instrumentet til s2 instrumentet og da sviver den fint på tomgang. feilen ligger tydeligvis i kjørecomputere delen merkelig nok! får muligens åpne den og se om jeg ser noe feil inni der!

Tok samtidig å demonterte videre på s2 instrumentet for å justere km standen, dette gikk sånn sett veldig greit. så nå stemmer det overrens med bilen sin km stand og det gamle instrumentet : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 instrumentet hadde vel Autosjekk og standard instrument hadde vel vanlig Vann og bremse lampe?

Så feilene trenger ikke være værre enn at denne bugger opp signalene på en eller annen måte til/fra ECU

Hadde noe lignende problemer da jeg monterte S2 instrument i min 90 20VT for en del år siden , men tror jeg bare gjorde samme som deg.

Bytta over til standard "computer" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.