#1 Skrevet April 1, 2015 Er det mulig å lufte bremser kun ved å åpne på luftenippelen? Eller må man pumpe med bremsepedalen? Har alltid tidligere gjort det med 2 mann, en som pumper pedal og en som åpner/lukker luftenippel. Nå i påska er jeg alene og har ikke særlig lyst til å be nabokona om pumpe noe som helst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2015 må være 2, ellers funker det dårlig. Men jeg bruker et dekk med luft et gammelt bremseveske beholder lokk og slangen som er ut fra dekktrykkfyller som er skrudd rett i lokket og inn på dekket.... dårlig forklart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2015 Det finnes noen dingser som skal gjøre det mulig å lufte bremser med bare én person. Har selv kjøpt dette fra Biltema som ser ut til å funke ok. Og man må pumpe med bremsepedalen ja. [emoji4] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2015 Dekk tilkoblet lokk fra Bilxtra funker helt konge. Lufter bilen alene er et par minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2015 Går helt fint å la luftenippelen stå åpen mens du pumper, drar ikke inn igjen luft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2015 Jeg bruker de slangene fra biltema, men lager hull i korken på ei brusflaske å stapper slangen helt nedi. Da får jeg vannlås med tanke på luft, og oppsamling for veska. Da kan du åpne nippel helt opp og lufte selv. Bare passe på at det er nok veske i beholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2015 Funker gull med de slangene fra biltema og;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...