Hva sier lovdata om Orginal-xenon uten høydejustering?

Anbefalte innlegg

Har Orginal Hella Xenon på min C4 S6 , og disse ble jo levert UTEN Automatisk-høydejustering , da de kansje var litt før sin tid :)

Vel , spørsmålet blir dermed , finnes det noe som kan bekrefte dette?

Tenker på lovhidden etc.

Har funnet dette under ett søk : Eneste biler som slipper regulering og lyktespylere er biler som har ORIGINALT xenon og er produsert før 1.1.1998.

Men har ikke funnet dette på noe annet sted , som kan bekrefte dette.

Grunnen til at jeg spør , er at om jeg finner noe som kan bekrefte dette , så tenker jeg at det kan være greit å ha med seg ett skriv i bilen :) hvis man skulle bli stoppet.

Mvh Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at disse kravene fremkommer av kjøretøyforskriftene. Da gjelder det å ha utskrift av den "nye forskriften av 1998 og den forrige utgaven, så man ser at det ikke var påbudt før dette. Regelverk av denne typen har ikke tilbakevirkende kraft, så kravene til kjøretøyene følger de forskriftene som gjalt på den tiden bilen var ny.

Du får poste her når du finner det. S6 plusen min fra 1997 har også orginale xenon, uten lyktespylere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt LITT der , men blir jo motløs av sitte å skrolle ned alle disse sidene med regler :P SÅ hadde kansje håpa at noen hadde søkt litt før meg :)

Ellers får man ta en kveld , å sette seg ned å lese :)

Har jo alle merkene osv i motorrommet , og en utstyrskode i servicehefte. MEN føler liksom ikke det er nok til å overbevise noen som er ute etter å finne feil , og siden det er opp til MEG å skaffe "bevis" mot denne gjengen , så tenkte jeg å være i forkant :)

Har annet å bruke tiden på enn å bli sendt på visning pga filleting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, har også orginale xenon og bilen er fra 1997. første mann som finner det ut for poste det her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en regel som sier at med xenon så skal det være lyktespyler også, men på Amarok'en med xenon så er det ikke det. Så det finnes nok noen smutthull i lovverket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

typegodkjenning fra fabrikk som er tingen her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det er ikke enkelt å finne forskriftene som gjaldt når bilen din var ny - Men en regel fra første mosebok, er som følger:

- Er det typegodkjent, er det lov

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så , burde være mulig å skaffe skriv fra Importør om dette :)

Blir sikkert lett.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo alle merkene osv i motorrommet , og en utstyrskode i servicehefte. MEN føler liksom ikke det er nok til å overbevise noen som er ute etter å finne feil , og siden det er opp til MEG å skaffe "bevis" mot denne gjengen , så tenkte jeg å være i forkant :)

Har annet å bruke tiden på enn å bli sendt på visning pga filleting.

Hva med å faktisk kontakte enten Møller eller Trafikkstasjonen i forkant? Få bekreftelse på at bilen er originalt utstyrt med xenonlys, så kan dette brevet ligge i hanskerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAR snakket med Stvv ang dette , og der fikk jeg beskjed om at dette ikke var noe problem , trengte ikke noe bekreftelse på dette! , gutta på ute kontroll fikk ta en sjekk på det om jeg ble stoppet.....

Når jeg da vet av ett par av gutta som jobber med utekontroll i distriket , så vet jeg at disse går INN FOR Å FINNE FEIL lang over hva jobb beskrivelsen angår.

En kollega dro for å godkjenne Skjermbreddere på en Hilux hos stvv her , fikk det godkjent etter litt styr..... men kom ikke ut av hallen før mangellapp på mangel av E-merke på arbeidlysene som pekte bakover var skrevet ut....... Highfive

Så på begrunnelse av dette , så vil jeg helst (som jeg sa tidligere) , være på forhånd ang dette.

Vil garantert få det igjennom... bilen har jo Xenon org og er godkjent ved import , MEN Gidder ikke evnt visning og tull å stress i etterkant på dette hvis jeg treffer en overivrig betjent som tviler på mine ord...... skal ha det greit der å da om jeg blir stoppet!

Om det finnes vilje på møller til å bistå med slikt gjenstår å se , da henvendelsen det gjelder kjøp av siste årgang av bil... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.