#1 Skrevet April 3, 2015 Ser etter noen felger til bilen min, og har funnet noen jeg liker som er 17x7,5, ET 37. Hva er forskjellen mellom ET 37 og ET 45, vil dette si at felgen kommer 8mm lenger inn? Noen som vet om det i så fall kan komme bort i caliper eller vil det gå bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2015 (endret) 8mm lengre inn ja. Men om det passer C4 aner jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2015 Her bør du gå for ET37 av de to der. mitt tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2015 Litt vanskelig å tyde hva du tror havner lenger inn, men ET37 havner i alle fall 8 mm lenger ut i forhold til 45 som er originalt. Begge to passer bilen med 7,5" bredde. Hva du bør velge er en smaksak. Har akkurat lagt om til sommerdekk på min C4 til 7,5"*17 ET37 og merker at disse sporer mere på sporete asfalt en 7,5*17 ET45 som jeg har på vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2015 sporing er nesten alltid dekka sin feil dekk med flat dekkflate sporer mer en dekk med buet dekkflate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2015 Takk for tips folkens Men for meg høres Bjørn Gisle og Ole-Håkon sine svar motstridende ut. Det jeg hadde sett for meg var at ET 37 felger kommer 8mm nærmere senter av bilen i forhold til felger med ET 45 (sett at de har samme bredde) Uansett veldig kjekt å få vite at det vil passe Hvor brede dekk er anbefalt å bruke på 7,5" felger? Går vel fint med 205 på dem vil jeg tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 3, 2015 Lavere ET betyr lenger ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2015 Dårlig forklart av meg kanskje, men mente altså det samme som Ole-Håkon. Høyere tall, lengre inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2015 Du kan kjøre med 205 på de felgene, men du må da opp på 50 profil for å få ca lik rulleomkrets, samt at du på sjekke at loadindex er høy nok. 205/50 på vinteren ja, men bruk 225/45 på sommerhjul er min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2015 ET37 er finere enn ET45, og for å presisere, ET37 betyr at felger stikker 8mm mer UT mot hjulbuen enn ET45. ET45 er vel originalt, hvilket betyr at ET37 er ulovlig, maks endring av innpress er +/- 7,5 mm på hver side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...