bytte bensinpumpe på s4 c4

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som kan forklare meg eller linke til en DIY side om bytting av bensin pumpe.

skal bytte fra orginal til walbro 255 og er det noe tappe skrue eller må jeg pumpe bensinen ut fra toppen av tanken når jeg har skrudd av der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må tappes ut fra toppen , hel tank uten tappemuligheter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svaret på det :) da blir det tapping i morra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for link. jeg mangler den delen som pumpa skal sitte i så blei desverre bare strips nå :P men når jeg satte alt på plass igjen og skrudde på tenninga, så hørte jeg ikke pumpa men når jeg begynte og skjinne på starteren så begynte pumpa og gå. men den suger ikke bensin virker det som, alle ledningene er fortsatt tørre :( har sjekka om jeg har kobla feil men lengden på bensin røra gjør at jeg ikke kan sette dem feil. noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblingene på toppen er jo grei , Trykkslangen har Banjokobling , retur har vanlig slangeklemme , så ikke mulig å blande de.

Kan være du har kobla feil nede på pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får teoretisk ikke satt det feil nede på pumpa :P men jeg klarer det utroligste :P kan se om jeg ikke får lagt ut bilder når jeg tok opp alt fra tanken igjen for og sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

image.jpg er ikke di beste bildene.

image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men svarte f.... Hvordan får man løs pumpa nedi der da?: bh :

Har forstått at man må vri den øverste delen med de 4 hakkene mot klokka men de sitter jo som støpt!

Har prøvd med en fastnøkkel på tvers mellom to av hakkene men det kommer ikke.

Noen annen smart måte og gjøre dette på?

Er redd jeg bryter det i stykker snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå makt og spesial verktøy er tingen.

Går uten også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har middagspause nå for og roe meg ned litt så får man forsøke igjen etterpå:)

Nei er nok for pinglette,får det f.... Ikke opp med håndmakt,må vell mekke noe spessialverktøy i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den nå:) satte en plankebit nedi et av sporene og kakket til med en hammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet nå er og få den klikket på plass! Foreløbig står den bare nedi holderen uten at jeg fikk låst den på plass med det klikket: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben :-D haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.