#1 Skrevet April 5, 2015 Sitter med to sett hjulbolter, og er usikker på hvilken jeg skal bruke til min 09 Touran. Skal legge om til sommerdekk (17" original VW Touran felg) Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2015 Originale hjulbolter har rund kon, som den øverste bolten. Ettermarkedsfelger har ofte rett kon, som den nederste bolten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2015 Ok, da skal altså den øverste bolten benyttes på Touranen med originale vw felger? På min Passat bruker jeg den nederste typen bolter, men dette er ikke originale vw felger. Fikk beskjed av dekkforhandler da jeg kjøpte disse felgene (da til en Audi A3) om å benytte medfølgende bolter (nederste type) Går ut fra dette fremdeles er gjeldende på Passaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2015 Ja, vw bruker en type bolt på felgene (alu/stål). Ved bruk av uoriginale felger benyttes det andre bolter. Som allerede nevnt, oem felg skal ha rund kon. M14x1,5 gjenger forøvrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...