Anbefalte innlegg

Hei,

 

har ett evig problem som eg ikkje finner ut av.

Har en S2 med AAN som til tider lugger ved pådrag og stopper på tomgang. Dette er periodevis, noen dagen fungerer den som gull - andre dager får eg lyst til å kjøre den i elva...

Har lagt merke til de siste gangene at det virker som eg mangler en sylinder eller 2 når problemet kommer på tomgang.

Under kjøring virker den som den holder litt tilbake ved full gass. Den går meget dårlig ved full gass på ca 2200rpm, men sparker godt fra 3-3500rpm og full gass.

 

Det er nye plugger, coilene er byttet, gått over ledninger og sett etter brudd, men finner ikke noe som hjelper.

Står med MTM 303 chip.

Takk for hjelp og svar hilsen dritlei s2-eiger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende symptomer på min RS2, med fjusking under et bestemt turtall, og den stoppet på tomgang. Jeg hadde også nye plugger, plugghetter og coiler. Skiftet bensinfilter og da kom det seg, men ble ikke helt bra. Skiftet så bensinpumpen, og har gått uten problemer siden.

Har du sjekket for feilkoder?

Hvordan er tilstanden på plugghettene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig lamdasonden? Min aby fusket på lave turtall og kunne "dovne bort". Kjøpte ny lamdasonde og bilen ble mye bedre. Helt perfekt ble den etter nye coiler kom på plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens, takk for svar :)

Plugghettene er helt fine. såg sist på desse forrige dagen når eg byttet plugger.

Har skaffet en brukt bensinpumpe som skal være ok, så tenkte eg skulle prøve denne iløpet av påska.

Eneste feilkoden er at den lambda er makset. (husker ikke koden). Denne kom før og etter ny lambda.

 

Har byttet lambda Eirik, var ikke noe merkbar forskjell i gangen, men takk for innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er pumpen byttet, men det var en lekasje på toppen, så mangler nok litt trykk.

Det kjennes ut som den går bedre, og føler lyden av motoren ble bedre med den "nye" pumpen.

 

Slik den er nå stopper den en del. Spesielt når den er kald og har stått litt. Når eg starter den om morningen må eg prøve 2-3 ganger før eg får den til å holde seg i live, men så fort eg slipper gassen sløkner den.. Det virker som dette blir bedre når motoren har fått litt temp, men kan da og stoppe til tider.

 

Skal bytte bensinfilter idag, men om noen har flere ideer eller forslag tas de imot med åpne armer! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo vere bensinfilter som er tett. Hvertfall om det er lenge sia det var bytta. Jeg har hatt samme problem på en 5 sylindra volvo diesel motor :P

Gikk dårlig og nykkete, etter filterbytte gikk den som ei kule.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er pumpen byttet, men det var en lekasje på toppen, så mangler nok litt trykk.

Det kjennes ut som den går bedre, og føler lyden av motoren ble bedre med den "nye" pumpen.

 

Slik den er nå stopper den en del. Spesielt når den er kald og har stått litt. Når eg starter den om morningen må eg prøve 2-3 ganger før eg får den til å holde seg i live, men så fort eg slipper gassen sløkner den.. Det virker som dette blir bedre når motoren har fått litt temp, men kan da og stoppe til tider.

 

Skal bytte bensinfilter idag, men om noen har flere ideer eller forslag tas de imot med åpne armer! :)

 

Det er jo mulig tomgangsproblemet og fullgass problemet kommer fra 2 ulike feil?

 

Neppe sammenheng med fullgass problem, men har du sjekka tomgangsregulatoren da? (magnetventilen som bypasser lufta forbi gasspjeldet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo mulig tomgangsproblemet og fullgass problemet kommer fra 2 ulike feil?

 

Neppe sammenheng med fullgass problem, men har du sjekka tomgangsregulatoren da? (magnetventilen som bypasser lufta forbi gasspjeldet)

 

Det er fult mulig og meget sansynlig ja. Forrige eiger mente bilen aldri hadde fungert i hans eige. Tomgangsregulatoren har blitt forsøkt frakoblet uten hell. Har ikke fått byttet denne enda. Det virker som om eg mangler en sylinder eller 2 ved start da den noen ganger går som ei gammel snekke.

Den veksler litt mellom hvor mange sylindere den skal fjuske på. Til tider går den rart som om den mangler 1 sylinder, andre ganger går den ikke over 12-1300rpm da den virker som kun tenner på 3 sylindere. Dette legges mest merke til når eg er stillestående og virker som har sammenheng med litt hard pådrag.

 

Bensinfilter skal byttes i kveld :)

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette høres ut som syk luftmassemåler. Lån en fra en velfungerende bil for å teste hvis mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette høres ut som syk luftmassemåler. Lån en fra en velfungerende bil for å teste hvis mulig.

 

samme plagen om den kobles ut :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en du vet virker, er vel en av de mest viktige sensorene på Motronic'en.

 

Eit: Har du riktig ladetrykk? Luftlekkasje forårsaker rare ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå virker det som den sparker slik den skal, men ikkje f... om den vil holde seg gående..

Virker som det er værst når den er kald. Idag var den rett og slett håpløs.

 

Den går 3-4 sek på tomgang før den stopper, om eg gir litt gass hele tiden klarer eg å holde den gående.

voldsom nykking under kjøring, men kun ved lite gass og lavt turtall.

byttet bensinfilter igår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har riktige plugger? Kan det vere tenningsmodul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tonheim som står for plugger, så anntar de skal være helt tip-top.. var samme leksa før pluggbytte, men de tålte ikke ladetrykk..

Kan være tenningsmodul ja. prøvde å finne reservemodulene mine, men de er nokk pakket godt vekk.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filmet plagen litt. Dette er kald motor, og stått ca 5 timer.

Holder litt på gass etter første start for å holde den litt i live.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Leif-Helge.. Akkurat sånn var min med gåen luftmassemåler, hvordan er forbruk ved vanlig kjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 5`er på luftlekkasje ett sted.. nok med en vacumslange som er av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmassemåler er nå frakoblet, men forsatt samme plagen.

Kan være en mulighet for at det har komt en lekasje, det er ikke så lenge siden alt av slanger ble gått over og byttet, men selvfølgelig er muligheten for at det kan være ett gnag en plass tilstede.

 

Skal se om eg får trykktestet iløpet av kort tid og komme tilbake til dere.

Takk for god hjelp og tilbakemelding sålangt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.