#1 Skrevet April 5, 2015 Hallo Vurderer sommerfelger på en audi 90 typ 81 og synes Calibre Vintage ser veldig bra ut. Disse felgene kommer i 7x16 og et38. Noen som har bilder av bil med felger i denne dimensjonen. Hvilken dekkdimensjon blir finest på 7" felg? Ønsker ikke kraftig dekkstrekk eller å valse buene. Har tenkt på 195/40-16, men er usikker på hvordan det vil se ut. Vurderer også 40/40 senkesett på bilen så det må være med i betraktningen. Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2015 Her er bilde av min Coupe quattro (samme skjermer som 90 f+b) med 7x16 ET 37 eller 38, dekkene er 205/45R16. Jeg er litt usikker på om dette bildet er tatt før eller etter senking, jeg kjørte med 40/40 og hadde bare minimal kontakt bak, med disse hjulene. Det er trangt bak på quattroene, noe bedre på FWD. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2015 Kjempebra med bilder Per. Har du noen bilder rett forfra eller bakfra så jeg ser hvordan dekk/felg ligger i hjulbuen? Minimal kontakt bak, det vil si litt subbing?? Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2015 195/40 Dunlop SP9000 på 7x16" felg på gamlebilen min: Dunlop dekkene er vel noe smale i forhold til dekkdimensjon, syntes de passet ganske fint på 7" felg. Akkurat såvidt man skimtet felgkanten om man så de rett forfra (typ 1mm utenfor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2015 Det så bra ut Haakon. Er akkurat passe sånn du har det tenker jeg. Takker så mye for tips så langt.. Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2015 Mye plass i buene faktisk. Hadde ikke noe særlig bra bilder, men dette er vel 7,5" med ET 16 foran og 9" ET 15 bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2015 Mye plass i buene faktisk. Hadde ikke noe særlig bra bilder, men dette er vel 7,5" med ET 16 foran og 9" ET 15 bak. Mye plass bak på forhjulstrekkeren ja, men du får aldri plass til en 9" felg bak på en quattro, uten å bredde skjermene utover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2015 Veldig fint med bilder Bjørnar. Veldig lav ET i forhold til det jeg kommer til å gå for. ET 38 bygger vel mye lenger inn i hjulbua. Kjør på med bilder! Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2015 Ville gått opp til 195/45 så blir det så godt som lik diameter som originalt hvis det er 175/70-13. Hvis du kun skal senke litt ser det dumt ut med for små hjul. Støen tenker jeg har 195/45 og 215/40 på den bilen sin der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2015 Har vært inne på tanken Ole-Håkon, takker for tips. Er 185/60x14 originalt i vognkort. Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...