Registerreim skifte Golf IV 98 1.8T AGU, hvilke deler?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal skifte registerreim på golfen og er usikker på om jeg har alle delene som bør skiftes : klø :

Jeg har reim, strammehjul og et lite hjul til (spennrulle?) + vannpumpe som er bestilt.

Er det også en hydraulisk demper der som bør skiftes?

Lurer også på om det finnes en forsterket versjon av vannpumpa med metall blader i selve pumpa, mener jeg å ha lest. Sikkert ikke den som er bestilt hos forhandler.

Noen som har peiling på dette?

Noe annet info som er verdt å få meg se så er det bare å skrive : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en vannpumpe med stålskovler her da http://www.vwsonline.co.uk/car_parts_bristol/audi/a3/a38l1/engine/06a-121-012x.html,

Men så lenge du bruker ei vannpumpe av et kjentmerke som skf o.l så skal det ikke være noe problem.

Kan være greit å bytte termostat selvom den ikke står på registrert,men når du likevel har tømt det meste av kjølevannet.

Hvis du er usikker om den hydralikkdemperen for strammeren til regreima er byttet tidligere så ville jeg ha tatt den med i samme slengen når du først gjør jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kjøp nytt rør stussen til Termostaten. Plastikk leamikk som ofte sprekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :) Er orginal vannpumpe jeg har bestilt, så blir nok den også kjøper hydraulikk demperen + termostat delene og kjøleveske i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne tråden til diverse utfordringer som har dukket opp ifm med skifte av reg reim.

Sleit litt med å dra rundt veiva for å stille inn TDC. Så ville ta ut tennpluggen på nærmeste cylinder.

Oljefunn er ofte en bra ting, ihvertfall i bransjen jeg jobber : rolleyes Men det skal vel ikke være så mye olje her? Pluggene har kanskje også sett bedre dager?

20150415_205319.jpg

Noen forslag til hvorfor det er så mye olje? Kan det være toppdeksel pakninga som bør skiftes??

20150415_210538.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt toppdeksel pakning komplett. Ikke uvanlig. Montere nye plugger og inspiser coilene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noen prosedyre for å sjekke om noen av coilene har tatt kvelden? Går litt dårlig på tomgang av og til og rykker til litt av og til når jeg slipper gassen under kjøring. Får ingen feilkoder da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agu har ikke feiltennings deteksjon. Skal du ha bilen lenge så er ombygging til TFSI coiler en grei invistering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Takk for all info, det skal jeg undersøke nærmere :)

Hvis det er noe flere oppgraderinger som er fornuftig å gjøre med denne motoren når jeg først er i gang, utenom det du allerede har nevnt, så tar jeg gjerne imot råd :)

Da tenker jeg ikke på større oppgraderinger som større turbo, fmic osv, det får jeg vurdere senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.