AAT enkelmasse svinghjul på 5er 20vt?

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd AAT enkelmasse svinghjul på 5er 20vt? om det kan brukes

evt hvilken lammel og trykkplate kan/burde man bruke?

01e girkasse og husmortrim:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan brukes.

har en del mer gods på motorsiden enn det trenger, som med fordel kan dreies av. Mangler bolt til tenningssensoren, så det må du sette inn.

Designet på lamel og trykkplate tilsvarer 3B, såvidt jeg husker er det også samme mål på den tykke kanten på svinghjulet.

For husmortrim ville jeg brukt orginal trykkplate fra tdi'en som visstnok skal holde flere NM enn bensin-trykkplatene.

Lamell type kommer an på om du vil ha fjæret eller stivt senter og hvilket friksjonsbelegg du trenger mtp antall NM. Designet med tanke på dimensjonene er noenlunde like på AAN, 3B og AAT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha ser her ja, høres lovende ut:)

skal bruke 60-2 trigger på veiv, så da trenger jeg vel ingenting på svinghjul :) skal bruke hiddensprut

så sinterlammel og 707 Sachs trykkplate vil passe som hånd i hanske:)? skal ha rundt 500hk, regnes vel som husmortrim idag :)

er svinghjulsboltene til AAT like som til 7a feks :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe mer å tilføye :)? jeg og en kompis skal i allefall prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengene på boltene inn i veiva er like. Men jeg husker ikke lengden de ulike svinghjulene trenger.......tror enkeltmassehjulet har kortere bolter enn dobbelmasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengene på boltene inn i veiva er like. Men jeg husker ikke lengden de ulike svinghjulene trenger.......tror enkeltmassehjulet har kortere bolter enn dobbelmasse.

Riktig, bytta nettop fra dobbelmasse og fant ut at jeg måtte ha kortere bolter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som aat og 7a har like bolter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jeg forstått det rett.. kan svinghjul og clutch fra aat kan brukes på aan?

kanskje dumt å kvitte seg med svinghjul man har når man tenker å kjøpe en 2,2 med sliten aut.kasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok gjøre det ja Kjetil:) jeg skal i allefall prøve

andre veien er det jo bevisst flere ganger at det funker, 7a/3b og aan svinghjul på aat blokk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.