#1 Skrevet April 8, 2015 Lenge hatt lyst på ein 2,2 20v turbo, men er student med lite $, så har ikkje heilt turt å legge ut penger i ein ny bil. Veit at det er div. audi 100 og s4 til relativt billig penge, men vil helst ikkje ha ein rust-haug av ein bil heller... Har nå funnet ein Audi Coupe Quattro B3 med 7A motor (2,3 20V) til ein billig penge. Ingen større feil, og lite rust. Men har blitt fortalt at 7A motorene er litt sløve... Vil helst ha ein som sparker godt ifra. Er altså ute etter råd om ka eg burde gjøre? - Kjøpe Coupe Quattroen og tune den? Skal jo legge bra med penger i den for å få den like kvikk som ein S2/S4 motor... - Kjøpe Coupe Quattroen og sette i S2 motor? Isåfall, kor mykje må eg forvente å legge ut på ein 3b/ABY i god stand, og er det 'lett' å bytte motor? Veit at S2 motorene passer rett i motorfestene til 7A-en, men må jo legge opp nytt el-nett og alt det. Har ikkje så mykje erfaring. - Kjøpe meg ein misshandla S2/4/6 og legge ut penger på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2015 Lenge hatt lyst på ein 2,2 20v turbo, men er student med lite $, så har ikkje heilt turt å legge ut penger i ein ny bil.Veit at det er div. audi 100 og s4 til relativt billig penge, men vil helst ikkje ha ein rust-haug av ein bil heller... Har nå funnet ein Audi Coupe Quattro B3 med 7A motor (2,3 20V) til ein billig penge. Ingen større feil, og lite rust. Men har blitt fortalt at 7A motorene er litt sløve... Vil helst ha ein som sparker godt ifra. Er altså ute etter råd om ka eg burde gjøre? - Kjøpe Coupe Quattroen og tune den? Skal jo legge bra med penger i den for å få den like kvikk som ein S2/S4 motor... - Kjøpe Coupe Quattroen og sette i S2 motor? Isåfall, kor mykje må eg forvente å legge ut på ein 3b/ABY i god stand, og er det 'lett' å bytte motor? Veit at S2 motorene passer rett i motorfestene til 7A-en, men må jo legge opp nytt el-nett og alt det. Har ikkje så mykje erfaring. - Kjøpe meg ein misshandla S2/4/6 og legge ut penger på den? -Trimme en 7A koster mer en du får igjenn... -Er du flink til å skru? eller lyst og evne til å lære deg det ? en plass å skru ? hvis ikke, og du må sette bort arbeid burde du vente til du får råd til å kjøpe deg en i god stand -Coupe Quattro 7A i god stand begynner vel ettervhert å bli litt sjeldne de og, så da koster de vel såppass at når du legger til pris for 20v turbo motor og diverse kan du like godt kjøpe deg en ferdig ombygget 80/90/coupe evnt sliten S2 -Kommer du over en billig sliten S2 og setter istand er det nok muligheten for å "tape" minst penger. S2 i god stand kommer vel sikkert til å stige litt i verdi på sikt Men det er absolutt mulig å få til, jeg hadde selv ikke filla peiling på å skru da jeg for 15 år siden satte en S2 motor i en 90 Quattro, den gang fløyt ikke nettet over av "how to tråder" så ikke lett å finne info, men jaggu så lærerikt og gøy å omsider få start på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2015 vil du beholde verdien i bilen beholder du 7a motoren skal du først gå for s2/s4 motor ville jeg gått for hiddensprut først som sist følger du med på kjøp/salg sider på fb, kan du få motorer helt ned i 5 tusen. de går ofte for rundt -+8 tusen, med pluss/minus av deler rundt motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2015 -Trimme en 7A koster mer en du får igjenn...-Er du flink til å skru? eller lyst og evne til å lære deg det ? en plass å skru ? [...] Men det er absolutt mulig å få til, jeg hadde selv ikke filla peiling på å skru da jeg for 15 år siden satte en S2 motor i en 90 Quattro, den gang fløyt ikke nettet over av "how to tråder" så ikke lett å finne info, men jaggu så lærerikt og gøy å omsider få start på bilen Er ikkje heilt på jordet når det kommer til motor.. god på teorien... lite erfaring da... Har derimot ein far som er sjølvlært, og har greit med peiling. Problemet er plassen... har ein garasje, men den rommer så vidt en bil. Har ein heima-sveisa krane til å løfte eventuelle motorer med, men har ikkje det så luksus at eg har tilgang på løftebukk eller grav. Bilen med 7A motor koster "20 000 om den blir hentet iløp av helga". Han virker ivrig på salg, så er da muligheter for å presse den ned i 17 tipper eg. Har ikkje sett på bilen, men utifra det han skriver virker det lovende. Men selgerene smører jo ofte litt tjukt på... Var å såg på ein Coupe Quattro ombygd med 3B i bergen, men den skulle (som de fleste andre som er for salg) snart på EU. I tillegg så lek den olje, var rusta, ikkje abs, slakk i styring osv. osv... Seier ikkje at det blir bedre resultat om eg gjør det selv... Som du skriver "ein billig sliten S2", de ligger jo fortsatt bra høgt i pris. (ca 80 lapper). Coupe quattro (20) + motor (15?) + div (5-10) = ca 45 000. Riktig nok ikkje heilt lett å gli den gjennom eu-kontroll og tekniske kontroller vegvesenet skulle finne på å holde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...