#1 Skrevet April 9, 2015 Driver med et golf prosjekt for tiden, og lurer på hva som er forskjellen på 1,8 PL og KR? ser at PL har mindre effekt enn KR, hva er grunnen til det? -Johannes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2015 Annet innsug, andre kammer og katalysator er vel grunnene. PL er hele 9nm sterkere enn KR, og også ei annen effektkurve, noe som faktisk merkes godt, da PL er mer bunnsterk. Se her for å sammenligne litt tall (bla litt ned på siden). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2015 K-jet vs Ke-jet, Ke-jet kan vere litt kranglete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2015 Hva er forskjellen på K-Jet og KE-jet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2015 Elektronisk korreksjon basert på vanntemp, lambda osv. Mer miljøvennlig.... Og mye mer som kan tulle. Min KR kjøres kun med el-nett for tenning. Litt hard å starte når kald pga manglende kaldstart dye ellers problemfritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2015 Hmm, OK, da spørs de om jeg får vente til jeg finner en KR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2015 Er blokka samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2015 Blokka, toppen og alt utvendig. Kun det elektriske, og kammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2015 OK, så visst jeg får tak i K-jet system så er det mulig å bygge om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2015 Ja, men PL systemet gjør jobben vis det er friskt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2015 OK, vet du om effektforskjellen er merkbar i en Golf 1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 10, 2015 Lite, er litt mer bunndrag i PL, men mer gøy på høye turtall på KR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2015 Finnes det en plass på nett hvor det meste av info rundt KR, PL, 9A osv ligger? En "entusiast-hiddenbase" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 10, 2015 Ikke helt sammenlignbart ,men eg hadde tidligere en cab med PL motor å den var dauere en orginal golf 1 gti eg hadde på samme tid. Men tror nok den funker en del bedre i vanlig golf siden de er 150kg lettere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 10, 2015 Burde vel ikke ver dauere enn original gti med 17 hk ekstra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 10, 2015 Cab er TUNG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 10, 2015 Cab utgavene er en del tyngre så har nok en del med det å gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 10, 2015 Ja, men effekten er fortsatt bedre enn original? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 10, 2015 En cab med 98hk er dau for å sei det sånn med 112hk og. 129hk er jo bedre men langt fra noen rakett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 10, 2015 Det ideelle er 9A bunndel/topp med KR/ABF kammer og K-jet (eller helst hiddensprut) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 10, 2015 Det blir vel vanskelig å få godkjent eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 10, 2015 Lite, er litt mer bunndrag i PL, men mer gøy på høye turtall på KR Det er helt riktig. KR er på en måte mer moro, men ble overrasket over min PL som dro oppover en bratt, svingete bakke i 5. gir under 1500rpm (pga oljetrykksbryter som var gåen = irriterende lyd. Kan ikke hatt noe særlig mer enn 45-50km/t på det laveste. Innsuget er også forskjellig på KR og PL, som nevnt, KR har et litt grovere innsug. Jeg ville ikke ha dvelet ved å valgt mellom motorene, men heller gått for den første som er i bra stand og kjøpt denne. Begge er veldig morsomme motorer. KE-jet sliter med mengdefordeler, som som regel er årsaken til at de ikke går skikkelig (etter min erfaring). 9A er også morsomme motorer. Finnes det en plass på nett hvor det meste av info rundt KR, PL, 9A osv ligger? En "entusiast-hiddenbase" Doppel-Wobber har både om motorer og stort sett alt annet som er verdt å vite om på alle generasjonene Golf- dog kanskje noe mindre info om de litt nyere Golfene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 10, 2015 KR kommer med både tykt (tidlige versjoner) og tynt som PL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 10, 2015 Det stemmer, nå som du sier det. Mange som har hatt sein KR som tror de har hatt PL pga innsuget, selv om vognkortet har sagt KR: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 10, 2015 Eg tror min KR har tynt innsug. lett å se forskjeld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...