#1 Skrevet April 9, 2015 1.6TD SB motor går til 100 grader sjekket termostat og vannpumpe. åpnet påfyllings tank og startet motoren kommer vann fra slange som går fra radiator til pågylings tank til den kommer opp til 100 grader. har satt på avleser til vann temp sensor fra biltema sensoren hørrer til motoren kan dette gjøre at den leser feil ? takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2015 Sjelden du får det til å funke med ekspansjonslokket av. Mine koker og alltid med det av pumpa liker bedre å pumpe vann med litt trykk på så då får en lettere den siste lille lufta bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2015 når eg har ekspansjonslokket på så kommer den forsatt opp til 100 grader som viser på biltema temp leser hvor får motoren luften ut ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2015 Vann under trykk koker ikke på 100grader... Min gikk 2 dager i strekk på Våler på LANG til høyre på temp måleren uten å koke ut en dråpe. Vifta skal slå inn på 92grader, termostaten opner på 82-85grader. Blir HELE radiatoren varm, starter vifta i det hele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2015 nei men har laget meg en egen bryter siden eg har satt i en aluminiums radiator, så skal bare kjøre med det sån så vill det går bra til slutt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2015 har satt temp måleren på en sensor der den røde ringen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2015 Har montert flere Alu radiatorer eg, me de har hatt OEM sensor hull. Manuell bryter og ikke termostat styrt er oppskrift på å koke, vifta skal starte når den behøves, og du bør ikke sitte å kikke mer på temp måler enn veien.. Vifta slår inn/ut innenfor 5grader. Det ser du ikke på måleren så lenge den er analog og ikke har veldig smal skala 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2015 slangen nede på radiatoren blir ikke kald men di andre gjør det. har sjekket termostat og funker sjekket også vannpumpen den er ok. er det noe spesiell måte å lufte ? har satt på manuell bryter på vifta no siden eg har ikke funne ut hva som skal på sensoren på radiatoren. beklager viss dette blir for dumt men har dårlig med erfaring ang dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2015 Så lenge du har ekspansjons tank på orginal plassen har eg aldri hatt behov for å lufte utover at eg "pumper" på øvre radiator slange til den er full av vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2015 Hvordan ligger overløpsslangen? Dersom det blir for mye motbakke på denne får du slike symptomer som du har. Jeg sleit mye med lignende problemer da jeg ennå hadde trua på brukt radiator fra høggern og hadde førsøkt å legge overløpsslangen langs kanten av motorrommet, for å få det til å se pent ut. Etter at jeg bare la den tvers over, som originalt, ble det bedre, men helt bra først etter at jeg kjøpte helt ny radiator. Det hjelper lite med den store 51,5 cm radiatoren når knapt nok 1/4 av den står for kjølinga og tempføleren sitter i den kjøligste enden;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 13, 2015 tok ut termostaten og da fungerte alt fint så får bare kjøre uten termostat frem til eg får se mer på det. overløpsslangen ligger sån som orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...