#1 Skrevet April 9, 2015 Monterte HID xenon kit i fjernlysene idag. Men når eg tar på fjernlysene så slår av og til nødblinken seg på... xenon lysa fungerer bra i det minste da Hender også at interiørlysa blir påvirka, men det skjer allerede når eg starter bilen, før eg i det hele tatt tar på fjernlysa... noken som veit koffor dette skjer? Bilen går heilt som før, så trur ikkje den går i nødmodus. Kittet er HID xenon H7 55W. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2015 Det er pga støy fra kina møkk Xenon.... Fjern de og montert OEM Xenon lamper... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2015 Det er pga støy fra kina møkk Xenon.... Fjern de og montert OEM Xenon lamper... Rekner med det ja, men pga. ein 'liten' forskjell i pris der, og ei lite full lommebok, blei det "kina møkk xenon". Men at de sender ut "støy" / elektronisk forstyrrelse / elektromagnetisme.... Det kan nok sikkert få for eksempel aktivere følsomme sensorer, som alarm-sensoren til panseret, derfor kommer nødblink på. Prøvde å isolere boksene litt med å pakke de inn i rikelig med elektriker-teip, men det hadde ingenting for seg. (Var verdt et forsøk). Men viss det er elektromagnetisk støy, som slår ut sensorer, koffor skjer det berre av og til? Optimalt sett (foruten å bytte til OEM) så skulle eg vel ha pakka boksene inn i bly 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2015 Du må nok ha CAN-bus-motstander. Kjøper du uten på en nyere bil, får du mange morsomme feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2015 Du må nok ha CAN-bus-motstander. Kjøper du uten på en nyere bil, får du mange morsomme feil. Bilen har ikkje canbus. Har sjekka opp i det før eg kjøpte kittet. prøve å pakke boksene inn i aluminiums-folie før eg reiser på jobb imåro Kanskje det funker, ein veit aldri... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2015 Hva slags bil er det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2015 Slettet nå, men sto vel 1995 BMW 318 TD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2015 Er en '95 318TDS sedan. (BMW e36). Fjernet det fordi at eg innsåg at kanskje ikkje alle var like blid for at eg kom her med spørsmål om bmw... Men er jo medlem av VACN, så burde vel ikkje ha store betydningen. Folka på bimmers.no er jo så lite hjelpsomme i tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2015 fleste her vel ikke låst til ett merke uansett slik jalla kina xenongreier er noe drit. på mange måter.. støy TREG tenning og oppvarming osv osv osv anbefaler deg heller og legge litt penger i noen gode halogen pærer jeg. så slepp du å være redd for å bli stoppa å få bot. og plage bilister du møter jeg har selv hatt xenon i langlysa på golfen. da da blei det baluba i dashen når jeg skrudde de på ja. det var slik bilig kina sett til 300,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2015 fleste her vel ikke låst til ett merke uansett slik jalla kina xenongreier er noe drit. på mange måter.. støy TREG tenning og oppvarming osv osv osv anbefaler deg heller og legge litt penger i noen gode halogen pærer jeg. så slepp du å være redd for å bli stoppa å få bot. og plage bilister du møter jeg har selv hatt xenon i langlysa på golfen. da da blei det baluba i dashen når jeg skrudde de på ja. det var slik bilig kina sett til 300,- Kjøpte settet fra ebay, og tenjte som att uansett ka sett eg kjøper derfra, så er vel alle "billig kina tull", så da gjekk eg for det billigste eg fant for å spare penger Betalte berre 190kr da, ferdig levert. Men hadde det hjulpet å kjøpt ein feilmeldingsfjerner, eller ems støydemper? Eller har det lite for seg? Koster berre 50kroner på ebay da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2015 Jeg anbefaler deg å kjøpe et ordentlig xenonkit, som er støyisolert. Videre, hvis du ABSOLUTT vil ha det på bilen din, kan du se om du finner noen billige RFI-Filter eller in-line drosler for 12V fra kina... Disse vil filtrere vekk/glatte ut støyen fra ballastene dine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 10, 2015 Sendte epost til xenonkongen.no Fikk til svar at dette ikkje skyltes støy. Han var derimot usikker på årsaken, men trudde det kunne komme av feil kobla kabler... Høres da merkelig ut. Kobla jo xenon ballasten rett i strøm kablene til fjernlysa ( målte ka som var + og - ). Xenon ballastene ligger trykt plassert i hjørne bak blinklysa, og kabelen går rett derfra og inn i pæra... Er jo ikkje rakettforskning å montere dette her heller da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2015 Dreiv med testing idag. Fant ut at: - Begge ballastene forårsaker blinking (altså ikkje ein av de som er feilprodusert). - Det blinker uavhengig av om alarmen i panseret er tilkobla (altså ikkje den som slår seg ut) - det blinker ikkje når begge ballastene er frakobla (altså er ballastene heilt klart problemet) Pakka ballastane ut av teipen, og pakka de inn i 2mm blyplater (kappa de til for nøyaktig dekking av heile). Så tok eg metall-netting-kabelstømpe og festa på de fyste 15centimeterene for å prøve og isolere ledningene litt bedre. Blinka fortsatt Kina = Kvantitet > Kvalitet Det går 12V inn i ballasten, den omformer det til 23000V i oppstarts-øyeblikket, og sender det ut til pærene. Teorien er at omformeren kanskje er kobla sånn at 23000V går ut begge veier... Så både pærene og resten av elnettet får 23000V... Hadde jo ikkje vert rart at elnettet fant på litt merkelige ting om det plutselig fekk nesten 2000 ganga meir volt enn da var designa for. Skal ut og måle seinare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...