#1 Skrevet April 10, 2015 Byttet motoren i B5en for faktisk nesten 1år siden.. og har kjørt hele vinter med lunken varme.. så på tide og fikse det nå som sommeren nærmer seg Litt historie: Etter motorbyttet (1.8 ADR) oppdaget jeg at motoren lak litt vann, regnet med at det derfor ble luft i varmeregisteret, på høgt turtall (4000rpm->) så kom varmen ok med varme, men fremdeles ikke godt nok.. Hører også hørt at det er "en elv" i varmeregisteret, skikkelig surkling.. Men gjorde aldri noe med dette inntil her om dagen jeg måtte av med innsug, tappe av vann osv for å bytte pakningene på olje sandwichen.. Er nå ganske sikker på at alt er tett og fint, men fremdeles ikke varme, tiltross for har luftet etter alle reglens kunster, er varme en stund, også forsvinner den.. Det er god gjennomstrømning i varmeregisteret når jeg lufter, strålen fra luftehullet går rett opp i panseret, dro slangen helt av i noen sekunder for og være sikker på at hele røret fra varmeregisterert fylt med vann, og jada.. sprutet godt.. og pokker så varmt vann.. Men når jeg tar på slangen og kjører, så er det akkurat som om gjennomstrømmingen blir dårligerer.. la merke til under monteringen av motoroen at det var spor etter tettmiddel.. kanskje en kjølekanal i toppen er tett?? Sliter ikke med hvit olje eller overtrykk i systemet.. så tror ikke at toppen er gåen heller.. bør jeg kanskje prøve med noe "radiator cleaner" stoff? Registerreimen og vannpumpen var visst nok rimelig ny, og motoren kun godt ca 170000km.. men kan aldri stole 100% på dette... men motoren går fint og uten problemer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...