#1 Skrevet April 11, 2015 Hei! Ønsker å godkjenne en AAZ tdk i min Caddy Mk1. Sitter i dag en 1.6 bensin på 75 hk i bilen. Vil tro at dette er mulig å godkjenne siden Caddy mk1 ble levert med mer enn de 75 hk tdk motoren har. Men sliter med å finne dokumentasjon på de ulike motoralternativene til Caddy Mk1. Har sendt en mail til møller typegodkjenning, men vet ikke om dette eksisterer lenger? Lurer på om noen har prøvd å godkjenne en lignende ombygging. Eventuelt har papirer som kan hjelpe meg. Er dette mulig å få til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2015 Følger denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2015 Mk1 ble levert med 1.8 bensin med rundt 90hk, men usikker på nm. Visst effekten holder seg under denne, burde vell alt være rett frem. Visst aaz kommer fra mk2/vento e.l så er vell største bekymringen det motorfestet som må sveises inn.. Utskrifter fra ETKA burde holde som dokumentasjon, spesielt visst du får stemplet papirene av Møller (eller Berge & Co). Her vil SVV kunne kontrollere at delenummer på monterte deler stemmer med papirene. Før du gjør noe som helst; ta en tur innom SVV og hør hva de forlanger, deretter søk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2015 Mk1 ble levert med 1.8 bensin med rundt 90hk, men usikker på nm. Visst effekten holder seg under denne, burde vell alt være rett frem.Visst aaz kommer fra mk2/vento e.l så er vell største bekymringen det motorfestet som må sveises inn.. Utskrifter fra ETKA burde holde som dokumentasjon, spesielt visst du får stemplet papirene av Møller (eller Berge & Co). Her vil SVV kunne kontrollere at delenummer på monterte deler stemmer med papirene. Før du gjør noe som helst; ta en tur innom SVV og hør hva de forlanger, deretter søk! Takk for godt svar! AAZ kommer fra Golf MK3. Tror den passer rett oppi faktisk. ETKA var en god ide. Er nok lurt som du sier å kontakte SVV først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2015 Caddy ble i alle fall levert med JH som har 95 hk. All sunn fornuft tilsier at de siste årgangene bør ha hatt 2H (som har 98 hk), selv om jeg ennå har til gode å se det. Dette pga. hardere avgasskrav fra modellår 88 og oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2015 hvordan gikk dette? holder på med akkorat det samme bare i en golf mk2 1.6 beniser. som jeg nå har sotte i en 1.9 tdk aaz. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 12, 2015 Når det gjelder Caddy mk1 godkjent ombygd til TD, må man nok kontakte denne "spesial" enheten for ombygging av kjøretøy hos svv. Jeg kontaktet Møller angående dette, og de sa bare at VAG i Tyskland ikke hadde papirer på dette. Så de kunne ikke hjelpe meg. Henviste så (med link) til Caddy side på Wikipedia Der alle motorvarianter var listet opp. I USA og Canada fikk du Caddy med 1,6td og en slags gti versjon. Tror disse er bygd hos Westmoreland. Fikk samme svar ifra Møller, at de kunne ikke hjelpe meg siden VAG i Tyskland ikke hadde papirer på dette....... Når det gjelder 2'er Golfen din tror jeg ikke at dette skal byr på problemer. Ta kontakt med Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2015 Når det gjelder Caddy mk1 godkjent ombygd til TD, må man nok kontakte denne "spesial" enheten for ombygging av kjøretøy hos svv.Jeg kontaktet Møller angående dette, og de sa bare at VAG i Tyskland ikke hadde papirer på dette. Så de kunne ikke hjelpe meg. Henviste så (med link) til Caddy side på Wikipedia Der alle motorvarianter var listet opp. I USA og Canada fikk du Caddy med 1,6td og en slags gti versjon. Tror disse er bygd hos Westmoreland. Fikk samme svar ifra Møller, at de kunne ikke hjelpe meg siden VAG i Tyskland ikke hadde papirer på dette....... Når det gjelder 2'er Golfen din tror jeg ikke at dette skal byr på problemer. Ta kontakt med Møller. takker så meget for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...